گفتگو با پدر سرباز عراقی که به دست داعش شهید شد

شنبه 9 خرداد 1394 - 08:50

مردم عراق، با خانوادۀ سربازِ زخمی ارتش این کشور که توسط عناصر داعش از جبهه جنگ ربوده شد و بر یکی از پل های فلوجه دار زده شد، ابراز همدردی کردند.

خبرنگار شبکه العالم از بغداد گزارش داد، عناصر داعش، "مصطفی ناصر هانی" را که در درگیری ارتش عراق با داعش در اطراف فلوجه زخمی شده بود، از جبهه درگیری ربودند و پس از گرداندن در فلوجه او را از بالای یکی از پل های این شهر دار زدند.
"ناصر هانی" پدر شهید مصطفی به خبرنگار شبکه العالم گفت: علاوه بر پسر شهیدم، چهار پسر و 10 نوه دارم که همه آن ها را فدای میهن می کنم؛ بنابراین اعدام پسرم از عزمِ راسخِ خاندانم نخواهد کاست.
پدر این سرباز عراقی، ناامید نیست و همرزمان فرزندش را به ادامه جنگ تا آزادسازی کامل الانبار از چنگ داعش فراخواند.
برادر شهید مصطفی نیز به خبرنگار شبکه العالم گفت: برادرم، پیش از این که برای آخرین بار راهی نبرد شود، به پدر تأکید کرد که می خواهد شهید شود.
دوستان و یاران مصطفی از مرور خاطراتش به گریه می افتند، چرا که وی به الگوی سربازِ دلیر تبدیل شده است که با وجود ِ زخمی بودن، جبهه جنگ را ترک نکرد.
سرلشکر ستاد "ابراهیم اللامی" دبیر وزارت دفاع عراق که برای عرض تسلیت به منزل خانوادۀ شهید مصطفی آمده بود، به خبرنگار شبکه العالم گفت: امروز به دیدار خانوادۀ شهید مصطفی آمدیم و تاکید می کنیم که این وظیفه را ادامه خواهیم داد و با سر زدن به خانواده های شهدا، نیازهای آنان را جویا خواهیم شد و با آنان در ارتباط خواهیم ماند. امروز هم چون متوجه شدیم که پدر شهید بیمار شده است، رئیس امور پزشکی در وزارت دفاع را با خود به بالین پدر شهید آوردم.
مصطفی ناصر هانی، در یکی از شهرک های فقیرنشین بغداد به دنیا آمد و در دفاع از خاک خود در برابر متجاوزان، در استان الانبار به شهادت رسید تا به الگویی برای دفاع از خاک و میهن در برابر تروریسم تبدیل شود.

26

پربیننده ترین خبرها