تعویق رسیدگی به دادخواست ضد ترکیه و قطر در مصر

تعویق رسیدگی به دادخواست ضد ترکیه و قطر در مصر
شنبه 9 خرداد 1394 - 20:49

یک دادگاه مصری، صدور حکم در خصوص دو دادخواست مبنی بر درج دو کشور قطر و ترکیه در فهرست کشورهای حامی تروریسم، را تا ماه ژوئن آینده به تعویق انداخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک منبع قضایی مصری که خواست نامش فاش نشود، به روزنامۀ رأی الیوم گفت: رسیدگی به این دو دادخواست که در دادگاه رسیدگی به امور فوری در منطقه عابدین در قاهره مطرح شده بودند، به 27 ماه ژوئن آینده موکول شد.

پیش از این، "سمیر صبری" وکیل مصری با تنظیم دادخواستی، دولت های قطر و ترکیه را مسئول همه جنایات رخ داده در اراضی مصر دانست.

وی در دادخواست خود آورده بود: این دو دولت (قطر و ترکیه) سازمانِ بین المللی اخوان و رهبران این گروه را پناه داده اند و برنامه های تلویزیونی برخی از شبکه ها که تحریک به قتل افسران مصری و آتش زدن ساختمان های نهادهای دولتی می کنند، از این کشورها پخش می شوند.

ترکیه، با رد این اتهامات، هرگونه ارتباط با تروریسم را تکذیب و حملات تروریستی که در ماه ژانویه به کشته شدن 30 مصری در سینا منجر شد، محکوم کرد.

در این میان، دادگاه رسیدگی به امور فوری در استان اسکندریه، در ماه 24 مارس، خود را فاقد صلاحیت رسیدگی به پروندۀ درج ترکیه در فهرستِ کشورهای حامی تروریسم اعلام کرد و قاضی دیگری در دادگاه رسیدگی به امور فوری در دادگاه عابدین نیز خود را فاقد صلاحیت رسیدگی به پروندۀ درج قطر در فهرست کشورهای حامی تروریسم اعلام کرد و این به آن معنی است که رسیدگی به چنین پرونده هایی، در حیطه اختیارات دادگاه های رسیدگی به امور فوری، نیست.

بر اساس قانون مدنی مصر، دادگاه رسیدگی به امور فوری، به پرونده هایی رسیدگی می کند که گذر زمان می تواند بر رسیدگی به آن تاثیر منفی بگذارد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها