دانشگاه آمریکایی در سوگ شهید شجاع دمّام

دانشگاه آمریکایی در سوگ شهید شجاع دمّام
شنبه 9 خرداد 1394 - 21:51

العالم ـ شهید عبدالجلیل الاربش که ظهر جمعه 8 خرداد 94 برای جلوگیری از ورود تروریست انتحاری به مسجد امام حسین (ع) دمّام جان خود را فدا کرد، دانشجوی مهندسی الکترونیک در یک دانشگاه آمریکایی بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دانشگاه ویچیتای آمریکا اعلام کرد، عبدالجلیل الاربش، "قهرمانی شجاع" که در واقعه تروریستی دمام به شهادت رسید، دانشجوی این دانشگاه بود.

دانشگاه ویچیتا، درگذشت عبدالجلیل الابرش قربانی حادثه تروریستی روز گذشته در مسجد امام حسین (ع) منطقه العنود در دمام عربستان را به خانواده اش تسلیت گفت.

این دانشگاه امریکایی در پایگاه اصلی خود نوشت: عبدالجلیل الاربش 22 ساله، یکی از دانشجویان این دانشگاه در رشته مهندسی الکترونیک؛ و در شُرف فارغ التحصیلی بود و برای ازدواج راهی عربستان شده و قرار بود پاییز برای تکمیل تحصیلاتش به این دانشگاه برگردد.

در پایگاه رسمی این دانشگاه آمده است که تمام رسانه ها الاربش را یک قهرمان واقعی توصیف کرده اند، چرا که به همراه پسر عمویش مانع از ورود تروریست انتحاری به مسجد پر از جمعیت امام حسین [ع] در دمام شد.

بریتیکا کومر هماهنگ کننده گروه مهندسی الکترونیک این دانشگاه با اشاره به اینکه الاربش را به خوبی می شناخته است، گفت: اقدام الاربش کاری عظیم بوده است. وی همیشه لبخند بر لب داشت. هرگز محل نشستن وی در سالن کلاس در ردیف جلو و در سمت راست را فراموش نخواهم کرد. او همواره فردی خوش رو بود. همه همکلاسی هایش به وی احترام می گذاشتند و همیشه به دیگران کمک می کرد.

شهید عبدالجلیل الاربش دیروز جمعه (8 خرداد 94)، یک تروریست انتحاری را که لباس زنانه به تن داشت، از ورود به مسجد امام حسین علیه السلام در شهر دمام بازداشت و در یک صحنه قهرمانانه جان خود را فدای دیگران کرد.

پربیننده ترین خبرها