رسوایی کمیته امدادرسانی هادی در جیبوتی

رسوایی کمیته امدادرسانی هادی در جیبوتی
دوشنبه 11 خرداد 1394 - 10:22

کمیته امدادرسانی وابسته به عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن، کمکهای دریافتی برای مردم یمن را در جیبوتی به تجار می‌فروشد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،  به نقل از "یمنی پرس" منابع فعال در بندر جیبوتی تأکید کردند که بخش عظیمی از کمک‌های بین‌المللی برای یمنی‌ها به تاجران محلی در چند کشور آفریقایی و عربی فروخته شده است.
یمنی پرس به نقل از سایت "عدن الغد" تأکید کرد، مدیریت نشدن عملیات امدادرسانی موجب شده است که مسؤولان بارز کمیته امدادرسانی قراردادهایی به ارزش صدها میلیون دلار امضا کنند و محموله برخی از کشتی‌ها را به صورت یکجا به تاجران محلی در کنیا،  آفریقای جنوبی و مصر بفروشند.
به گفته این منابع، طی 4 هفته گذشته در بندر جیوتی فساد بزرگی به راه افتاده است به صورتیکه برخی طرفهای کمیته امدادرسانی یمن مقادیر بسیاری از کمکهای غذایی را فروخته و اسنادی را مبنی بر ارسال کمکها به سوی بنادر عدن و الحدیده و توزیع آنها بین مردم آسیب دیده جعل کرده‌اند. این درحالی است که کشتی‌های حامل کمکها به عنوان بارهای تجاری به بنادر کشورهای آفریقایی و عربی ارسال شده‌اند.
این منابع پیش‌بینی کردند که کارکنان کمیته امدادرسانی صدها میلیون دلار از کارهای غیرقانونی خود کسب کرده‌اند.
این کمیته امدادرسانی که در عربستان سعودی ایجاد شده، از برخی وزرای مستعفی و فراری دولت سابق از جمله "بدر باسلمه"، "عزالدین الصبحی" و "نادیه السقاف" و شماری از شرکت کنندگان در کنفرانس اخیر ریاض تشکیل شده است، که همگی از افراد وابسته به عبدربه منصور هادی هستند.

پربیننده ترین خبرها