نماینده عراقی:

اگر فتوای مرجعیت نبود، داعش تا مرز عربستان می‌رسید

اگر فتوای مرجعیت نبود، داعش تا مرز عربستان می‌رسید
دوشنبه 11 خرداد 1394 - 12:23

عضو شورای ریاست پارلمان عراق تصریح کرد که اگر فتوای مرجعیت عراق نبود، داعش تا مرزهای عربستان سعودی رسیده بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دفتر شیخ "همام حمودی" روز یک شنبه با انتشار بیانیه ای، از برگزار شدن نشستی امنیتی تحت نظر وی خبر داد و به نقل از وی نوشت: اگر فتوای والای مرجعیت نبود، داعش تا مرزهای عربستان سعودی می رسید، به ویژه که ائتلاف بین المللی، در مبارزه با داعش، جدی نیست.

کارشناسان امنیتیِ شرکت کننده در این نشست امنیتی که توسط مرکزِ عراقی گفت وگوی اندیشه ها با موضوع بررسی "چالش های امنیتی در کشور" برگزار شد، تاکید کردند که "فتوای آیت الله سیستانی، عراق را نجات داد و شکست را توسط دلاورمردان بسیج مردمی به پیروزی تبدیل کرد."

"قاسم الاعرجی" رئیس فراکسیون پارلمانیِ بدر نیز که از شرکت کنندگان در این نشست بود، خاطر نشان کرد: تشکیل بسیج مردمی چیزی نبود که در تاریخ 10 ژوئن شکل بگیرد و این مساله پیشینه ای دیرین تر داشت. پس از حملات سال 2006 القاعده، سید عبدالعزیز الحکیم، پیشنهاد داد که برای پشتیبانی از نیروهای امنیتی، کمیته های مردمی تشکیل شود.

الاعرجی، از تلاش های شیخ همام حمودی در تصویب طرح قانون گارد ملی تجلیل و آن را زمینه ساز شکل گیری بسیج مردمی ارزیابی کرد تا به جای این که نیروهای منطقه ای عراقی شکل بگیرد که به جان هم می افتند، بسیجی تشکیل شود که همه در آن عضویت دارند.

سرلشکر نجیب الصالحی از افسران کهنه کار ارتش عراق نیز در این نشست امنیتی، از نقش ارتش در مبارزه با تروریسم گفت و بر اهمیت آماده سازی آن برای جنگ بر اساس پایه های صحیح و الگوهای درستِ آموزشی تاکید کرد.

سرتیپ "باسم کریم الشویلی" معاون مدیر کل اطلاعاتِ سازمان مبارزه با تروریسم تعاریفی از تندروی و تندروها ارائه داد و به بررسی چگونگی مبارزه با تروریسم در نظام های آموزشی و تبلیغات دینی و رسانه های هدفمند و سازنده و قوانین و توافقنامه های بین المللی و نظارت بر پایگاه های ارتباط اجتماعی پرداخت و فعال سازی نقش سازمان های مردم نهاد را خواستار شد.

در پایان این نشست، با اهدای یادبودهایی از تلاش های سخنرانان تجلیل و قدردانی شد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها