گزارش العالم از وضعیت آوارگان بمباران سعودی+فیلم

دوشنبه 11 خرداد 1394 - 16:11

العالم - تجاوز جنگنده های سعودی به یمن و تخریب منازل شهروندان، آنان را با بحران معیشتی و انسانی دشواری روبرو کرده است.

خبرنگار شبکه العالم روز دوشنبه از یمن گزارش کرد، سازمان های خیریه و حقوقی یمنی، یک روز را برای تفریح کودکان آواره که در نتیجه شرایط دشوار ناشی از جنگ با وضعیت سختی روبرو هستند، درنظر گرفته اند.

تجاوز دشمن سعودی به مردم یمن همچنان ادامه دارد و هیچ چیز وهیچ کس از تجاوز جنگنده های عربستانی  در امان نیست. در چنین شرایطی که مردم چاره ای به جز کوچ به مناطق مختلف نمی بینند، حدود 170 آواره در مدرسه ای در صنعا، پایتخت یمن، و 32 خانواده از استان صعده در شمال یمن سکنی گزیده اند.

یکی از آوارگان به خبرنگار العالم گفت که آن ها از خانه های خود رانده شده اند و کودکان در وحشت به سر می برند، تجاوز عربستان به یمن چه فایده ای برای سعودی ها دارد؟

یک آواره یمنی دیگر در گفت و گو با خبرنگارالعالم ازاین موضوع سخن گفت که بر اثر حملات عربستان سعودی، منازل شهروندان تخریب شده و زنان و کودکان و کهنسالان آواره شده اند و این اقدام به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

آوارگان یمنی در شرایط دشواری به سر می برند و نیاز مبرم به کمک های انسان دوستانه دارند.

"عمار عبدالله" رییس یکی از مراکز کمک به آوارگان یمن به خبرنگار العالم گفت: بسیاری از خانواده ها به علت پیوندهای نسبی و سببی با یکدیگر در یک جا زندگی می کنند.

وی با درخواست برای ارائه حمایت مادی شامل کمک های غذایی و دارویی و خدمات بهداشتی به آوارگان، افزود: بیشتر سازمان ها بیش از آنچه خدمت رسانی کنند، شعار می دهند.

خبرنگار العالم به همراه دوربین شبکه به مکان تفریحی که موسسه خیریه شهرزاد با همکاری مدیریت این مرکز برای کودکان در نظر گرفته، نیز سری زده است.

"عزه الصمدی" مدیر موسسه خیریه شهرزاد به العالم گفت: هدف اصلی این موسسه، آوردن لبخند بر روی چهره کودکان است تا از فضای اندوه اردوگاه ها بیرون بیایند.

"ساره القحوم" از مسوولان ناظر بر اردوگاه آوارگان یمنی نیز خاطرنشان کرد، این فعالیت ها به مثابه رساندن این پیام به دشمن سعودی است که ملت یمن با وجود این حملات، ثابت قدم و استوار هستند.

بر اساس این گزارش، با وجود حملات عربستان سعودی به یمن مردم این کشورثابت قدم هستند و امیدوارند که این وضعیت پایان یابد تا بتوانند دوباره به منازل خود بازگردند اما در شرایط کنونی نیز تلاش برای تقویت روحیه و وجود مکانی برای زندگی آنان، امری ضروری است.

پربیننده ترین خبرها