بی‌بی‌سی : آمریکا علت سقوط الرمادی به دست داعش است

بی‌بی‌سی : آمریکا علت سقوط الرمادی به دست داعش است
دوشنبه 11 خرداد 1394 - 22:11

براساس گزارش بی بی سی ، سقوط الرمادی درحالی صورت گرفت که نیروهای آمریکایی، نظار‌ه‌گر ورود داعش به داخل این شهر بودند و این امر با سیاست آمریکا مبنی بر بمباران هوایی مواضع داعش در سوریه و عراق در تناقض بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از «نسیم» سقوط شهر الرمادی مرکز استان انبار، بزرگترین استان عراق در حالی صورت گرفت که نیروهای آمریکایی، تنها نظاره گر ورود کاروان داعش به داخل شهر رمادی بودند و هیچ واکنشی از خود نشان ندادند. این امر با سیاست جدید آمریکا مبنی بر بمباران هوایی مواضع داعش در سوریه و عراق که از مرداد ماه سال گذشته به اجرا در آمد، در تناقض بود.
عکس های کاروان داعش، شامل نفربرها و ادوات جنگی که در صفی طولانی در حال ورود به رمادی بودند به سرعت در فضای مجازی منتشر شد. آنچه که بیشتر مایه شگفتی شد، گزارش ۲۸ ماه مه (۷خرداد ۱۳۹۴) نشریه آمریکایی بلومبرگ بود. در گزارش مزبور از منابع و مقامات اطلاعاتی آمریکا (که خواسته بودند نامشان فاش نشود) نقل شده بود که "اطلاعات قابل توجهی از برنامه حمله (گروه) دولت اسلامی به رمادی در اختیار داشتیم."
در همین اثناء انتشار مدارکی از طبقه بندی خارج شده مربوط به سال ۲۰۱۲ که نشان می‌داد آمریکا به همراه متحدین غربی اش، به علاوه ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس، از شکل گیری یک "قلمرو سلفی" در شرق سوریه (در همسایگی مرز غربی عراق) حمایت می‌کرده اند، به تردید ها نسبت به سیاست آمریکا در مبارزه با داعش دامن زد.
آمریکایی‌ها مواضعی ضد و نقیض در مواجهه با داعش در پیش گرفته‌اند. از یک سو طی هزاران سورتی پرواز مواضع آنها بمباران می‌کنند، از سوی دیگر در جریان حمله آنان به رمادی، با آنکه ظاهرا از پیش هم از قضیه مطلع بوده‌اند، هیچ گونه واکنشی از خود نشان نمی‌دهند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها