عضویت هزاران نفر از عشایر اهل تسنن در بسیج مردمی + فیلم

سه شنبه 12 خرداد 1394 - 18:52

عشایر سنی عراق اعلام کردند که هزاران نفر از عشایر اهل تسنن در قالب نیروهای داوطلب مردمی با عناصر داعش می جنگند.

"وسام التمیمی" خبرنگار شبکه العالم روز سه شنبه گزارش داد، از روز اول اعلام تشکیل نیروهای داوطلب مردمی در عراق برای مقابله با عناصر داعش، اقشار و گروه های مختلف عراقی برای نبرد با این گروه تروریستی بسیج شدند و اعلام آمادگی کردند و نیروهای دفاع مردمی را اعم از شیعه و سنی و مذاهب دیگردر دفاع از کشور در برابر تجاوزهای داعش تشکیل دادند.

بر اساس این گزارش، حدود 16 هزار نیروی از عشایر سنی در قالب نیروهای بسیج مردمی در شمال بغداد، شرق تکریت ، ابوغریب ، عامریه الفلوجه و غرب الانبار فعالیت می کنند.

" سليم الجبوری" رئیس مجلس عراق از وجود 16 هزار نیروی اهل تسنن تحت لوای نیروهای بسیج مردمی برای مقابله با  گروه داعش خبر داد و بدین شکل ، همه اتهامات وارده به نیروهای بسیج مردمی و توصیف شبه نظامیان از این گروه را خنثی کرد.

شيخ " حاتم الجبوری" نائب رئیس شورای عشایر در ابوغریب در گفتگو با شبکه العالم گفت که ما از سال 2006 و قبل از آن ، در منطقه ابوغریب ، مبارزانی داریم که از مناطق خود در قبال تروریست ها حمایت می کنند و شهدای زیادی دراین راه جان خود را فدا کرده اند اما حملات شدید است و ما به داوطلب شدن شمار زیادی از این نیروها نیاز داریم و فرزندان عشایر آماده انجام این وظیفه مقدس هستند.

بیشتر مواضع عشایر اهل تسنن ضد داعش در مناطق الضلوعیه در شمال بغداد و در منطقه العلم در شمال شرق تکریت و در ابوغریب و الکرمه و عامریه فلوجه در غرب واقع است و اکثر این عشایر ، در پایگاه نظامی التاجی مورد حمایت نظامی قرار گرفتند و اکنون به طور کامل آماده جنگ با داعش هستند و در اکثر عملیات نظامی برای آزادسازی الانبار و دیگر مناطق تحت اشغال داعش در صلاح الدین مشارکت می کنند.

شيخ "حسن التميمی" دبیرکل تشکل عشایر در ابوغریب در گفتگو با خبرنگار العالم اظهار داشت، ما نیروهایی به نمایندگی از عشایر در بخش های مختلف ارتش و نیروهای داوطلب مردمی داریم و امروزه خواهان تشکیل نیروی فوق العاده هستیم تا مسؤولیت تامین امنیت ابوغریب را برعهده گیرند و همه عشایر اعلام کرده اند که فرزندان آنان بخشی از نیروهای مردمی هستند.

شیخ " عدنان المساری" از بزرگان عشایر اهل تسنن در گفتگو با شبکه العالم، تأکید کرد: همه ما با هم یکسان هستیم و هیچ تفاوتی میان شیعه و سنی وجود ندارد و ما از نیروهای امنیتی حمایت می کنیم و همه گروه ها و عشایر شریف در برابر داعش از وطن دفاع می کنند.

علاوه بر این عشایر اهل تسنن که در قالب نیروهای دفاع مردمی در برابر داعش می جنگند، عشایر دیگری نیز در منطقه حدیثه و البغدادی در شمال غرب استان الانبار می جنگند که از جمله آنان می توان به عشایر البوفهد و البونمر اشاره کرد که در مبارزه با داعش ، فداکاری های بسیاری کرده اند واز سلطه این گروه بر بسیاری از مناطق الانبار جلوگیری کرده اند.

 

پربیننده ترین خبرها