روزنامه ترکیه‌ای: اردوغان باید عذرخواهی کند

روزنامه ترکیه‌ای: اردوغان باید عذرخواهی کند
سه شنبه 12 خرداد 1394 - 21:59

سردبیر روزنامه جمهوریت چاپ ترکیه تاکید کرد که قاچاق سلاح برای گروههای تروریستی در یک کشور همسایه بر اساس قوانین ترکیه و بین المللی جرم است، و اردوغان و اوغلو باید به خاطر دروغی که گفته‌اند از مردم ترکیه عذرخواهی کنند.

به گزارش پایگاه خبری العالم "جان دوندار" خاطرنشان کرد که اظهارات مسوولان حکومت اردوغان درباره کامیون های ارسال اسلحه برای تروریست های سوریه متناقض بوده و انها یک بار ادعا کردند که کمک های انسان دوستانه است و بار دیگر اعتراف کردند که اسلحه برای ترکمن ها و نه تروریست هاست.
دوندار افزود: اردوغان در تاریخ 12 مه ادعا کرد برای کسانی که به ارسال سلاح به سوریه شک دارند کذب این موضوع را ثابت خواهد کرد و حالا ما با این فایل ویدیو دلیل و برهان آورده ایم اما اردوغان بر خلاف وعده خود از من و نشریه ام شکایت کرده است.
وی در ادامه گفت: اوغلو در 29 مه در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه گفته بود که کمک ها به ارتش آزاد و ملت سوریه فرستاده می شود اما بعد حرف خود را عوض کرد، و یک روز بعد در برابر تعدادی از طرفداران خود در آنکارا گفت: کامیون های حامل کمک برای ترکمنها در حومه لاذقیه بوده است.
دوندار خاطرنشان کرد که یاسین اکتای نایب رییس و مسوول امور خارجی حزب عدالت و توسعه در روز 18 مه اعتراف کرده که اسلحه به سوریه و ارتش آزاد فرستاده می شود.
دوندار گفت اگر اسلحه برای ترکمن ها در حومه لاذقیه ارسال شده چرا گذرگاه مرزی جلفاکوزو که مقابل گذرگاه باب الهوی در ادلب است انتخاب شده که در آن زمان جبهه النصره بر آن سیطره داشته است و گذرگاه مرزی دیگری که نزدیک به ترکمن ها در حومه لاذقیه باشد انتخاب نشده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها