کشته شدن عضو داعش در غزه

کشته شدن  عضو داعش در غزه
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 19:53

العالم - سخنگوی وزارت امور داخلی غزه از کشته شدن یکی از عناصر داعش خبر داد و گفت این اتفاق چند روز بعد از به عهده گرفتن مسوولیت ترور صابر صیام عضو ارشد حماس توسط داعش افتاده است.

به گزارش پایگاه خبری العالم نشریه رای الیوم از اعلام موجودیت صریح داعش در غزه خبر داد و نوشت که این گروه تروریستی در غزه عناصر و پیروانی دارد که تحت عنوان "جماعة أنصار الدولة الإسلامية في بيت المقدس" دست به عملیات تروریستی می زنند.

جنبش حماس درباره شخص کشته شده که "یونس الحنر" نام دارد گفت وی از حیطه قانون خارج شده و پرچم داعش بر دیوار اتاقش کشیده شده بود. وی هنگام بازداشت توسط نیروهای امنیتی به طرف آنها تیراندازی کرد و آنها نیز در مقابله به مثل به وی شلیک کردند.در خانه این فرد تعدادی اسلحه، کمربند انفجاری، بمب و خمپاره یافت شده است.

این عملیات چند روز بعد از صدور بیانیه داعش انجام شد که در آن ترور صابر صیام عضو ارشد حماس را به عهده گرفت.

داعش در بیانیه خود به نیروهای امنیتی غزه هشدار داد تا زمانی که به "جنگ با موحدان" ادامه می دهند مورد تهدید هستند.

این اولین بار نیست که یکی از اعضای ارشد حماس هدف حمله قرار می گیرد زیرا درگیری میان داعش و حماس از مرزهای غزه گذشته و به اردوگاه آوارگان یرموک در دمشق رسید که درگیری های شدید میان گروه موسوم به "اکناف بیت المقدس" وابسته به حماس و تروریست های داعش باعث شهادت تعدادی از یاران حماس شد و از سوی دیگر ترور یحیی حورانی (ابوصهیب) از سران ارشد حماس در اردوگاه یرموک نیز که اواخر ماه مارس به شهادت رسید به داعش نسبت داده می شود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها