رییس شوراهای بیداری:

آمریکا تماشاگر کشتار داعش در عراق است

آمریکا تماشاگر کشتار داعش در عراق است
پنج‌شنبه 14 خرداد 1394 - 13:31

العالم ـ رییس شوراهای بیداری عراق با تاکید براینکه ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا هیچ گاه از طریق حملات هوایی، در جنگ با داعش پیروز نخواهند شد، گفت: مردم الانبار به دست این گروه تروریستی کشته می شوند و آمریکایی ها فقط به تماشا نشسته اند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، وسام الحردان در گفتگو با شبکه تلویزیونی آمریکایی "سی ان ان" خاطرنشان کرد: "مشکل آنجاست که آمریکا افراط گرایان بی ارزش از اهل سنت را انتخاب کرد و آنها را در راس هرم قرار داد، از سوی دیگر کشورهای ثروتمند مانند عربستان و قطر نیز از این افراد بی ارزش حمایت مالی کردند".

وی افزود: بیش از یک سال در دیدار با مسوولان سفارت امریکا و مستشاران نظامی، از آنها درخواست کمک کردیم اما مردم الانبار کشته می شوند و آمریکایی ها فقط تماشا می کنند. آنها فقط وعده می دهند.

الحردان خاطرنشان کرد: "شوراهای بیداری در کنار آمریکایی ها بودند اما متاسفانه آنها ما را رها کردند تا به دست داعش بیفتیم. ما خواهان حمایت نظامی مستقیم هستیم تا بتوانیم الانبار را بدون کمک ارتش عراق آزاد کنیم. نیروی هوایی نمی تواند جنگ را یکسره کند، چون داعشی ها مانند موش در هر سوراخی پنهان می شوند و عملیات هوایی نمی تواند خانه به خانه، مناطق را پاکسازی کند بلکه باید هماننند سال 2006، نیروهای زمینی حضور داشته باشند".

رییس شوراهای بیداری عراق، در خصوص اراده اهل سنت برای جنگ با داعش، خاطرنشان کرد: عشایر اهل سنت و نیروهای شوراهای بیداری و قبایل به ویژه قبیله الدلیمی قادر به جنگ با داعش هستند؛ همان طور که در سال 2006 به کمک ارتش آمریکا و مبارزه با گروه های مسلح وارد شدیم.

وی گفت: ما اراده ای قوی داریم و قادربه جنگ با داعش هستیم زیرا این جنگ، جنگ ماست. اگر ابزارهای لازم فراهم شود، نیروهای ما مناطق را به خوبی می شناسند. اهل سنت در استان الانبار به صورت غیرعادلانه به هواداری از داعش متهم شدند؛ زیرا داعش در مناطق اهل سنت گسترش یافت اما در واقع داعش فرزندان ما را به قتل رساند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها