دیدارهای محرمانه اسراییل و عربستان ضد ایران

دیدارهای محرمانه اسراییل و عربستان ضد ایران
جمعه 15 خرداد 1394 - 12:22

العالم ـ روزنامه صهیونیستی "اسراییل هیوم" از یک دیدار بی سابقه میان مدیر کل وزارت خارجه اسراییل و یک مسوول سعودی خبر داد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، این روزنامه صهیونیستی روز پنجشنبه نوشت: دور گولد که ریاست مرکزی به نام القدس را به عهده دارد، قرار است امروز در شورای روابط خارجی در واشنگتن با ژنرال انور عشقی دیدار کند و روز دوشنبه نشستی تحت عنوان گفت وگو درباره منافع مشترک در مقابله با برنامه هسته ای ایران در واشنگتن برگزار شود.

به نوشته این روزنامه، این دیدار پس از یک سال هماهنگی و کارمشترک میان مرکز القدس و مرکز عربستانی تحت ریاست انور عشقی برگزار می شود و این ملاقات بر این حقیقت که اسراییل و سعودی ها در یک جبهه علیه برنامه هسته ای ایران قرار دارند، قابل توجه است و دو طرف در یک سال گذشته موضوع های همکاری دوجانبه و نقش سعودی ها برای حل درگیری اسراییلی – فلسطینی را بررسی کرده اند.

در این روزنامه صهیونیستی آمده است که انور عشقی مشاور نزدیک و راز نگهدار ملک فیصل پادشاه پیشین و متوفای عربستان بوده است و در دیدارهای بین المللی و نیز نشست های بسیاری او را همراهی می کرد. وی در سال 1988 یک مرکز مطالعاتی و حقوقی در خاورمیانه تاسیس کرد. عشقی تحلیلگر و نماینده عربستان در محافل آکادمیکی مختلف به شمار می آید.

همچنین شبکه خبری بلومبرگ گزارش داد که مقام های سابق اسراییلی و عربستان سعودی روز پنجشنبه در جریان کنفرانسی در اندیشکده شورای روابط خارجی در واشنگتن فاش کرده اند که نمایندگانی از دو طرف دیدارهای محرمانه ای برای بحث درباره "دشمن مشترک خود ایران" داشته اند.

انوار ماجد عشقی، ژنرال بازنشسته سعودی که زمانی مشاور شاهزاده بندر بن سلطان سفیر سابق سعودی در آمریکا بود و دور گولد سفیر سابق اسراییل در سازمان ملل این مطلب را فاش کردند اما آنها در این جلسه به سوالات خبرنگاران پاسخ ندادند.

پربیننده ترین خبرها