انتقاد یکی از سران عشایر الانبار از کمک آمریکا به داعش

انتقاد یکی از سران عشایر الانبار از کمک آمریکا به داعش
دوشنبه 18 خرداد 1394 - 10:53

یکی از رهبران عشایر و چهره های سرشناس در استان الانبار، سکوت مسؤولان محلی این استان در قبال حمله هواپیماهای آمریکایی به نیروهای عراقی و کمک آنان به داعش انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ "محمود الفهداوی" گفت: تعجبی نیست که هواپیماهای امریکایی، ارتش و نیروهای مردمی عراق و عشایر را در جبهه جنگ با داعش بمباران می کنند. آنها حتی به شهروندان حمله کرده اند.
فهداوی به شبکه عراقی "الاتجاه" تأکید کرد: دولت مرکزی و مسؤولان محلی باید در مقابل این جنایات و تجاوزات غیر اخلاقی به اصطلاح ائتلاف بین المللی مواضع جدی و قاطع اتخاذ کنند.
وی خاطرنشان کرد: مردم از دولت مرکزی و مقامات محلی انتظار دارند امکانات اولیه زندگی و بهداشتی را برای آنها فراهم کنند.
فهداوی گفت: عجیب اینجاست که امریکاییها ادعا می کنند هواپیماهایشان، مواضع ارتش عراق را در پایگاههایشان به اشتباه بمباران کرده اند. حال باید پرسید که آیا ارسال اسلحه و کمک برای تروریستهای داعش هم اشتباهی صورت گرفته است؟! از نظر ما همه اینها عمدی است.
شایان ذکر است یک منبع مطلع امنیتی  در استان الانبار روز شنبه گذشته تصریح کرد که در پی بمباران عمدی پایگاهی در فلوجه توسط جنگنده های ائتلاف آمریکا، 6 نفر کشته و هشت نفر دیگر مجروح شدند.
این منبع در گفتگوی مطبوعاتی اعلام کرد: هواپیماهای به اصطلاح ائتلاف بین المللی به فرماندهی امریکا مقر تیپ یکم واکنش سریع تابع فرماندهی الانبار را در اطراف شهر فلوجه، به طور عمدی، بمباران کردند.

وی با بیان اینکه این نخستین بار نیست که چنین حملاتی صورت می گیرد، اظهار داشت: نیروهای امنیتی مجروحان را برای درمان به بیمارستان برده و جنازه ها را نیز به پزشکی قانونی منتقل کردند. 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها