بررسی مسأله داعش و بوکوحرام در اجلاس گروه هفت

بررسی مسأله داعش و بوکوحرام در اجلاس گروه هفت
دوشنبه 18 خرداد 1394 - 14:27

بررسی موضوع مبارزه با داعش و بوکوحرام یکی از محورهای نشست اجلاس سران گروه هفت (هفت کشور بزرگ اقتصادی) در آلمان است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گفته می شود که سران گروه هفت امروز، دوشنبه، در پایان اجلاس دو روزه خود در آلمان بر وحدت در برابر تروریسم و بحران های بین المللی تاکید خواهند کرد.

روسیه در این اجلاس حضور ندارد زیرا به دنبال بحران اوکراین از این گروه کنار گذاشته شده است.

روسیه برای بار سوم از جمع اقتصادهای بزرگ جهان، که پیشتر با حضور آن کشور گروه ۸ نامیده می‌شد، کنار گذاشته شده است.

انتظار می رود سران هفت کشور صنعتی با پیوستن شش نفر از سران کشورهای خاورمیانه و آفریقا به آن ها، بخش زیادی از گفتگوهای خود را در دومین و آخرین روز اجلاس در جنوب آلمان به بررسی مبارزه با تروریسم و کمک های توسعه ای اختصاص دهند.

سران کشورهای آمریکا، آلمان، فرانسه، انگلیس، ایتالیا، کانادا و ژاپن مساله مبارزه با داعش را در حضور حیدر العبادی نخست وزیر عراق بررسی خواهند کرد.

این درحالی است که "حیدر العبادی" راهبرد ائتلاف بین المللی ضد داعش را شکست خورده توصیف کرده است.

در این اجلاس همچنین مساله مبارزه با گروههای تندرو در حضور محمد بخاری رئیس جمهور جدید نیجریه مطرح خواهد شد. وی اعلام کرده است که اولویت او مبارزه با بوکوحرام خواهد بود. این در حالی است که از زمان روی کار آمدن بخاری در اواخر ماه مه، در حملات بوکوحرام حدود 100 نفر کشته شده اند.

گفته می شود که بیانیه پایانی این اجلاس، موضع قاطع غربی ها در قبال ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را منعکس خواهد کرد. غربی ها خواستار ادامه تحریم های اعمال شده علیه روسیه در خصوص بحران اوکراین هستند.

دیروز و در اولین روز این اجلاس، باراک اوباما رییس جمهور آمریکا و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفتند که باید تحریم ها علیه روسیه ادامه یابد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها