شمار جنگجویان امریکایی داعش

شمار جنگجویان امریکایی داعش
پنج‌شنبه 21 خرداد 1394 - 17:25

معاون مشاور امنیت ملی اوباما گفت که تاکنون ۱۸۰ آمریکایی به صفوف گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه پیوسته‌اند یا تلاش کرده‌اند به این گروه ملحق شوند.

به گزارش خبرگزاری پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از تسنیم ، بن رودز معاون مشاور امنیت ملی آمریکا چهارشنبه شب در کنفرانس تلفنی با خبرنگاران گفت:‌ «‌ما همچنان بر این باوریم که شمار آمریکایی‌هایی که قصد دارند به صفوف جنگجویان داعش در عراق و سوریه بپیوندند یا در تلاش خود برای پیوستن به این گروه موفق شده‌اند، دست‌کم به 180 نفر می‌رسد».

به  گزارش اسپاتنیک ، نهادهای اطلاعاتی آمریکا شمار اتباع خارجی در صفوف داعش را بالغ بر 20 تا 30 هزار نفر برآورد کرده‌اند.
به گفته مقامات آمریکایی شمار جنگجویان خارجی که از اروپا به داعش پیوسته‌اند،‌ در مقایسه برای شرکای اروپایی نگران کننده‌تر است.


رودز تأکید کرد: «‌با توجه به مسائل امنیتی، ما بیشترین توجه خود را بر مسئله جنگجویان خارجی در صفوف داعش متمرکز کرده‌ایم، چون در نهایت این افراد ممکن است به کشورهای خود در آمریکا یا اروپا یا دیگر کشورها بازگردند و عامل بالقوه اجرای حملات انتحاری یا دیگر حملات باشند».


براساس گزارش رسانه‌ها،‌ بیشترین جنگجویانی که هم اکنون در صفوف داعش در عراق و سوریه می‌جنگند از کشورهای عربستان سعودی، تونس، اردن ، لیبی و مغرب هستند و البته برخی اتباع کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و فرانسه در این گروه حضور فعال دارند.

پربیننده ترین خبرها