آمریکا:قصد نداریم در عراق پایگاه نظامی ایجاد کنیم

آمریکا:قصد نداریم در عراق پایگاه نظامی ایجاد کنیم
شنبه 23 خرداد 1394 - 15:12

واشنگتن اعلام کرد که نمی خواهد در داخل عراق، پایگاه های نظامی آمریکایی احداث کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "جف راتکی" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: قصد نداریم در عراق پایگاه های آمریکایی ایجاد کنیم. برنامه آموزش نیروهای عراقی و کمک و مشورت دادن نیز با هدف پشتیبانی از دولت عراق و نیروهای امنیتی این کشور صورت می گیرد. همه این کمک ها در پایگاه های نظامی عراقی صورت می گیرد. هر جا به ما نیاز باشد، کمک خواهیم کرد اما این کمک ها را در پایگاه های نظامی عراقی ارائه خواهیم کرد.

سایت خبری "رأی الیوم" نوشت: کاخ سفید سه شنبه گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد شمار تازه ای از نیروهای نظامی آمریکایی را برای آماده سازی قبایل سنی و شتاب بخشیدن به آموزش نیروهای عراقی، به عراق اعزام کند.
"مارتین دمپسی" نیز پنج شنبه گذشته از قصد آمریکا برای ایجاد مراکز آموزشی جدید در سراسر عراق خبر داد.
راتکی تاکید کرد: گشایش مراکز جدید برای آموزش نیروهای نظامی عراقی، تنها به درخواست دولت عراق و مستشاران نظامی رئیس جمهور آمریکا صورت خواهد گرفت.
در حال حاضر ده ها تن از مستشاران نظامی آمریکایی در سه پایگاه نظامی در عراق به سر می برند که عبارتند از پایگاه هوایی بلد در استان صلاح الدین، پایگاه عین الاسد در منطقه البغدادی در غرب الانبار و پایگاه نظامی الحبانیه واقع در شرق رمادی.

در حالی که مردم عراق از عملکرد آمریکا در پایبندی به توافقنامه امنیتی میان دو کشور به شدت ناخرسند بودند، ناگهان تصمیم آمریکا برای اعزام 450 سرباز جدید به پایگاهی نظامی در الانبار به بهانه آموزش دادن به نیروهای ارتش عراق، خشم مردم این کشور را برانگیخت.
با اعزام 450 سرباز آمریکایی به عراق، شمار نیروهای آمریکایی به بیش از سه هزار نفر در چهار پایگاه نظامی خواهد رسید، درحالی که دولت و مردم عراق درباره کارایی آن ها تردید جدی دارند.
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها