عراق، یک سال پس از تأسیس بسیج مردمی

يکشنبه 24 خرداد 1394 - 14:18

اولین سالگرد تاسیس نیروهای داوطلب مردمی در عراق با حضور نخست وزیر و معاون رئیس جمهور عراق و مسؤولان این نیروها در شهر بغداد برگزار شد.

خبرنگار شبکه العالم از بغداد گزارش داد، بعد از گذشت یکسال از تاسیس نیروهای داوطلب مردمی و فتوای مرجعیت دینی در نجف اشرف برای جهاد کفایی علیه گروه تروریستی داعش، عراقی ها در این مراسم، سالروز تاسیس این نیروها را که باعث تغییر موازنه قوا و خنثی سازی توطئه ها شد، گرامی داشتند.
حیدر العبادی نخست وزیر عراق در این مراسم درباره اظهار نظر و سخنان طایفه‌ای برخی طرف ها که نیروهای داوطلب مردمی را به انجام اقدامات طایفه‌ای متهم می کنند، هشدار داد و تاکید کرد: فتوی مرجعیت و جانفشانی‌های نیروهای مردمی باعث کسب پیروزیها شد.
وی افزود: کسی که امروز نیروهای داوطلب مردمی را یک نیروی شیعی توصیف کند، اشتباه می کند و ظالم است زیرا این نیروها در واقع نیروهای شیعی نیستند بلکه نیروهای داوطلب مردمی هستند که در بین آنان شیعه، سنی، ایزدی، مسیحی، ترکمان و عرب حضور دارند.
پیروزیهای نیروهای داوطلب مردمی در طول یکسال اخیر نقشه های دشمنان علیه وحدت عراق و منطقه را خنثی کرد و این نیروها، حامیان گروههای تروریستی را غافلگیر کردند.
نوری مالکی معاون نخست وزیر عراق نیز به کشورهای حامی گروههای تروریستی هشدار داد و از آنها خواست تا از حمایت از این گروهها دست بردارند.
المالکی خطاب به حامیان گروههای تروریستی گفت: اگر فکر می کردید که عراق فقط عرصه فتنه انگیزی (شما) باقی خواهند ماند، باید بگویم که دراشتباه به سر می بردید. آن چیزی که به شما درباره آن هشدار می دادیم، روی داد. بار دیگر به شمار هشدار می دهیم که خانه های شما مثل خانه عنکبوت است.
وی افزود: درکنار ما بایستید و منابع فتنه را خاموش کنید و از حمایت مالی آنها دست بردارید و تبلیغات رسانه ای گمراه کننده خود را متوقف کنید زیرا در غیر این صورت، شما هزینه خواهید داد وعراق به مقابله عادت کرده است.
فالح الفیاض رئیس هیئت نیروهای داوطلب مردمی در حاشیه این مراسم به خبرنگار العالم گفت: نیروهای داوطلب مردمی انشاء الله باقی خواهند ماند و با شما پیمان می بندیم که این نیروها مدافع کرامت و عزت و شرافت و خاک عراق باشند. این نیروها متعلق به همه عراقی ها هستند و خواهند بود و در بازگرداندن آوارگان و اسکان آنها به منظور شکست دادن نهایی داعش مشارکت خواهند کرد. پیروزی واقعی این است که شهرها را آزاد و ساکنان آنها را بازگردانیم.

پربیننده ترین خبرها