« خاورمیانه به تمامی فرو خواهد ریخت » !

« خاورمیانه به تمامی فرو خواهد ریخت » !
يکشنبه 24 خرداد 1394 - 14:24

رئیس جمهوری پیشین فرانسه خاطرنشان کرد، بیشتر کشورهای خاورمیانه که خواهان صلح هستند، با خود می گویند که جامعه بین المللی مصمم به دفاع از آنان نیست و ائتلاف مبارزه با داعش رهبر ندارد و خاورمیانه به تمامی فرو خواهد ریخت .

 

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از انتخاب ، نیکولاسارکوزی ،  رئیس جمهوری پیشین فرانسه ،  ائتلاف به اصطلاح مبارزه با گروه افراطی داعش را به نداشتن رهبری متهم کرد.

 

رهبر حزب «جمهوری خواهان» فرانسه، که حزبی دست راستی و مخالف حزب حاکم به شمار می آید، در برابر اعضای جدید حزب خود گفت: «ائتلاف بین المللی (مبارزه با داعش) حتی نتوانسته از ورود داعش به شهر تاریخی تدمر ، که مهد تمدن و بشریت قلمداد می شود، جلوگیری کند».

ائتلاف عربی-غربی که در سال 2014 و با هدف مقابله با داعش ایجاد شد، 20 کشور از جمله امریکا، کانادا، فرانسه و کشورهای مهم اروپایی و همچنین عربستان سعودی، اردن، قطر، بحرین و امارات عربی متحده را شامل می شود.

وی که بین سال های 2007 تا 2012 ریاست جمهوری فرانسه را به عهده داشت، همچنین در پاسخ به برخی انتقادات مطرح شده از سوی حزب سوسیالیست (حزب حاکم فرانسه) در مورد کارنامه فرانسه و انگلیس در حمله ماه مارس 2011 به لیبی، از تصمیم خود دفاع کرده و گفت: «در نخستین انتخابات آزادی (که پس از سقوط معمر قذافی، دیکتاتور معدوم لیبی) برگزار شد، مشارکت مردمی به 60 درصد رسید. اما پس از آن بود که اجازه داده شد تا این کشور سقوط کند».

سارکوزی همچنین در خصوص پیامدهای ناگوار بحران های خاور میانه، هشدار داده و این پرسش را مطرح کرد: «نتیجه بحران سوریه چه خواهد بود؟ تشکیل چهار یا پنج کشور. نتیجه بحران عراق چه خواهد شد ؟ تشکیل چهار کشور. خاور میانه به تمامی فرو خواهد ریخت».
رهبر حزب جمهوری خواهان فرانسه خاطر نشان کرد بیشتر کشورهای خاور میانه، که خواهان صلح هستند، با خود می گویند که جامعه بین المللی مصمم به دفاع از آنان نیست.

وی اظهار داشت: «نمی گویم که کاری راحت است. بسیار پیچیده است. اما آینده کشورهای جنوب مدیترانه مشکل ماست. ما باید از برقراری رژیم های میانه رو در این منطقه حمایت کنیم».
 

پربیننده ترین خبرها