حزب الله لبنان: داعش و النصره برای نابودی منطقه ایجاد شده‌اند

حزب الله لبنان: داعش و النصره برای نابودی منطقه ایجاد شده‌اند
دوشنبه 25 خرداد 1394 - 13:38

معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت: تشکیلات القاعده و زیرشاخه های آن شامل داعش و النصره به منظور نابودی کل منطقه شکل گرفته اند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت "المنار" شیخ نعیم قاسم خاطرنشان کرد: این گروهها به شکل نامتعارفی دست به قتل و کشتار مردم و خرابکاری در منطقه می زنند و تمام ناآرامیها و مشکلات منطقه ناشی از وجود این گروههاست. القاعده هر کسی را که مثل آنها فکر نمی کند می کشد و هیچ تفکر و اندیشه ای را خارج از چارچوب تفکرات و باورهای خود نمی پذیرد. مردم یا باید صد در صد مثل آنها باشند یا اصلا نباید باشند. اگر نگویم این گروه بدتر از اسراییل است به طور قطع از همه نظر مانند این رژیم است.
وی در مراسم هفتمین روز شهادت "احمد محمد حرب" در حسینیه شهر الحلوسیه، گفت: تروریستهای تکفیری به هیچ عهد و پیمانی پاینبد نیستند. جنایت آنها را در حق موحدین "دروزی" دیدیم و شاهد بودیم که چگونه آنان را با وجود تعهداتشان سر بریدند.

داعش سنی ها را بیش از گروه های دیگر قربانی کرده است

شیخ نعیم قاسم افزود: تروریست های تکفیری قبل از دروزیها همین جنایت را در حق مسیحیان و ایزدی ها مرتکب شده بودند. تعداد سنی هایی که به دست گروه تروریستی داعش به قتل رسیده اند به مراتب بیش از گروه و مذهب دیگری است و این امر نشان می دهد که این جنایتکاران با هیچ کس نمی توانند کنار بیایند و لذا هیچ راهی جز جنگیدن با آنها و بیرون راندنشان از خاک وطن باقی نمانده است.

داعش غده سرطانی شبیه اسراییل

وی تصریح کرد: باید به هر راه و شیوه ای که ممکن است این غده سرطانی را که شبیه غده اسراییل است ریشه کن کنیم. هیچ راه حل دیگری وجود ندارد با این گروهها نمی توان به توافق رسید. آنها هیچ کس را جز خودشان نمی پذیرند آنها فقط برای نابودی به وجود آمده اند و تنها راه برخورد با آنها، نابود کردنشان است.

پیروزی تاریخی مقاومت و ارتش سوریه درعرسال وقلمون
معاون دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه گفت: رزمندگان مقاومت اسلامی، با همکاری ارتش سوریه پیروزی تاریخی بزرگی را در عرسال و قلمون به دست آوردند این پیروزی، دستاوردی برای حال و آینده است. یک پیروزی تاریخی و تأثیرگذار است و به زودی همگان خواهند فهمید که این دستاورد بر معادلات سیاسی منطقه تأثیر خواهد گذاشت و روشن خواهد شد که پیروزی مقاومت در عرسال و قلمون بود که سرنوشت جنگ را تغییر داد همان طور که شکست رژیم اسراییل در جنگ ژوئیه 2006، فضا را تغییر داد.

دوره امارت بنا کردن در لبنان گذشته است

وی افزود: برخی ما را از این گروهها می ترساندند و می گفتند که آنها قصاب و جنایتکار هستند در حالی که همه اینها ترفندهای تبلیغاتی برای ترساندن طرف مقابل بود تا ساده تر وارد عرصه کارزار شوند. اکنون ما اعلام می کنیم که این گروه ها در واقع تنها می توانند ترسوها و ضعیف هایی مثل آنها را بترسانند اما هرگز رزمندگان مقاومت و مجاهدان شریف ترسی از آنها نخواهند داشت.

شیخ نعیم قاسم خاطرنشان کرد: دوره ترساندن و امارت بنا کردن در لبنان گذشته است ما اکنون روزهای  تثبیت و پاکسازی به طور همزمان را پشت سر می گذاریم تا کسی نتواند به دنبال آینده سازی برای این تروریستهای تکفیری باشد و در روزهای آینده به خواست خدا همه این حقیقت را شاهد خواهند بود.
وی با بیان این که باید همه با هم در مقابل خطر تکفیریها بایستیم، تاکید کرد: اگر اکنون جلوی آنها را نگیریم وارد خانه هایمان خواهند شد و در هیچ جای لبنان امنیت نخواهیم داشت. بهتر است تا به خانه هایمان نزدیک نشده اند آنها را در هم بکوبیم وگرنه بهای گزافی را باید بپردازیم.

کسانی برجنایات تکفیریها در منطقه سرپوش می گذارند
شیخ نعیم قاسم در ادامه افزود: کسانی هستند که بر جنایات و ترورتکفیریها در لبنان و کل منطقه سرپوش می گذارند و جنایات آنها را توجیه می کنند. گاهی می گویند ما باعث ورود آنها به لبنان شده ایم و گاه می گویند اگر ما با آنها نمی جنگیدیم آنها هم با ما نمی جنگیدند. اکنون از آنها می پرسم آیا ما باعث ورود آنها به سومالی، افغانستان، نیجریه، سینا، لیبی و دیگر کشورها شده ایم. آیا صحنه هایی که ما امروزه در عراق و سوریه می بینیم نشان می دهند هر کس که با آنها نجنگد آنها هم کاری با او ندارند؟! خیر؛ کاملا برعکس است.

وی گفت: آنها می خواهند بدون برخورد با هیچ گونه مقاومتی، شهرها و روستاها را اشغال و تفکر خود را بر آنها تحمیل کنند و هر کس در مقابلشان ایستاد او را بکشند. متأسفانه برخی بر تروریسم تکفیری سرپوش می گذارند و جنایات آنها را توجیه می کنند و ترجیح می دهند ذلیل تروریسم باشند اما عزت یافته مقاومت نباشند. آنها دچار بیماری روانی شده اند عقلشان از کار افتاده است.

شیخ نعیم قاسم خاطرنشان کرد، مقاومت اسلامی هر جا که جنگیده پیروز شده و این پیروزی را به همه انسانهای فهمیده و آزاده و صاحبان اصلی کشور هدیه کرده است. مقاومت اسلامی هیچگاه متعرض اندیشه و افکار و مواضع و مالکیت هیچ انسانی نشده است در حالی که جنایتکاران تکفیری به هیچ صغیر و کبیری رحم نکرده اند.

حامیان تروریسم در اوهام تغییر معادلات درلبنان ومنطقه
وی گفت: کسانی که تروریسم را توجیه می کنند انتظار دارند با کمک آنها معادلات در لبنان و منطقه را تغییر دهند. آنها تصور می کنند تکفیریها با حمله به مقاومت به آنها خدمت می کنند درحالی که تروریستهای تکفیری قبل از همه آنها را لگدکوب خواهند کرد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان افزود: تروریستها وقتی که بدانند نمی توانند در مقابل ما بایستند قطعا به سراغ آنها خواهند رفت چون آنها را لقمه راحتی برای خود می دانند. ما می دانیم خسارتهایی که از این رهگذر متوجه حامیان تکفیریها شده به مراتب بیشتر از خسارتهایی است که به مقاومت وارد آمده است. آنها از این سیاستها طرفی نخواهند بست چون این مقاومت است که بر حق است و رزمندگان مقاومت از هیچ جهاد و فداکاری در راه خدا فروگذار نمی کنند و به لطف خدا در نهایت پیروز میدان خواهند بود در حالی که کسانی که چشم امید به تکفیریها بسته اند بازنده نهایی خواهند بود همانطور که اکنون هم باخته اند.

گروه 14مارس مستحق نوبل مانع تراشی و تخریب در لبنان
شیخ نعیم قاسم خاطرنشان کرد: گروه 14 مارس منتظر هستند ما حرفی بزنیم تا دهان به ناسزاگویی علیه ما باز کنند. آنها هیچگاه از مواضع ما ابراز رضایت نخواهند کرد حتی اگر بهترین و درخشانترین موضع دنیا را اتخاذ کنیم آنها همه چیز را وارونه می بینند و مرغشان یک پا دارد.

وی گفت: همیشه این ما هستیم که حرف اول را زده ایم و هر گاه یکی از مسوولان حزب الله از دبیر کل گرفته تا دیگران حرفی بزنند روز بعد روزنامه ها پر می شود از پاسخ و واکنش در برابر مواضع ما. دقیقا نمی توان فهمید چه می خواهند بگویند و حرف حسابشان چیست فقط فریاد می زنند و هیاهو به پا می کنند بنابراین ما هم علاقه ای نداریم که به آنها جواب بدهیم. آنها فقط داد و فریاد راه می اندازند و ما عمل می کنیم. آنها می نشینند و دست روی دست می گذارند و ما می جنگیم و آزاد می کنیم روشن است که برنده نهایی کسی است که مبارزه کرده است. آنها خیلی هنر کنند دهانشان را باز می کنند و می گویند ما تروریسم و اشغالگری و سلطه جویی را نمی پذیریم در حالی که حتی اگر دنیا را با سر و صدا پر کنند فقط در حد حرف باقی می مانند.
وی در ادامه تصریح کرد: با نگاهی به اوضاع کشور می بینیم که گروه 14 مارس همیشه می گویند که حکومت می خواهند در  حالی که اگر قرار باشد به کسی جایزه نوبل در مانع تراشی و "از کار انداختن" را بدهند هیچ کس به اندازه این گروه شایسته چنین جایزه ای نخواهد بود. آنها در هر مقطع ومرحله ای مانع تشکیل دولت شده اند. آنها کار خود را با انحلال پارلمان شروع کردند و با خودداری از حضور در جلسات پارلمان به خصوص به هنگام بررسی طرح ارتقا و حقوق که به نفع کارگران، کارمندان، مدیران، ارتش و نیروهای امنیت داخلی بود این وضعیت را به وجود آوردند. طوری که در نهایت نبیه بری، رییس پارلمان، مجبور شد جلسات پارلمان را به تعویق بیندازد. در واقع این گروه المستقبل و 14 مارس بودند که مانع تشکیل پارلمان شدند بنابراین همانها عاملان اصلی تعطیلی نهادهای حکومتی در لبنان هستند.
شیخ قاسم گفت: گروه 14 مارس باید بداند که همه ما در اداره لبنان شریک هستیم ما اجازه نمی دهیم که انها انحصار اداره امور را به دست بگیرند زیرا هر بار که خود انحصار همه چیز را به دست گرفتند نتوانستند حکومت تشکیل دهند. لذا گریزی از همکاری نیست ما بر اساس اصل عدم انحصار طلبی دست یاری به سوی آنها دراز می کنیم اگر منتظر تغییرات بین المللی و منطقه ای هستند بدانند که این تغییرات به نفع آنها نخواهد بود.

وی افزود: آنها چهار سال و اندی است که منتظر وقوع تغییرات در سوریه هستند اما نه تنها تغییرات مدنظر آنها ایجاد نشد بلکه بلکه اوضاع برایشان بد و بدتر شد. اگر منتظرند تا ما خسته شویم بدانند که هیچ گاه چنین اتفاقی نخواهد افتاد ما قربانی های بسیاری داده ایم و بیش از همیشه قویتر شده ایم. پس بهتر است تا دیر نشده پیشنهاد همراهی و همکاری ما را بپذیرید وگرنه از قافله عقب می مانید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها