بسیج مردمی: فلوجه کلید آزادسازی الانبار است

بسیج مردمی: فلوجه کلید آزادسازی الانبار است
دوشنبه 25 خرداد 1394 - 15:00

بغداد (العالم) – مسوول اطلاع رسانی بسیج مردمی عراق تاکید کرد که متلاشی شدن داعش در فلوجه به عنوان یکی از شهرهای مهم استان الانبار، مقدمه ای برای نابودی تروریسم در منطقه خواهد بود.

کریم النوری روز دوشنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: الانبار نقطه اساسی در عملیات آینده علیه داعش و فلوجه کلید فتح الانبار خواهد بود، که این به دلیل موقعیت جغرافیایی شهر و نیز انتخاب آن از سوی تررویست ها به عنوان مقر اصلی است و به قول ابومهدی المهندس، عضو ارشد بسیج مردمی، فتح فلوجه مانند قطع سر افعی است.
مسوول اطلاع رسانی بسیج مردمی عراق افزود: هادی العامری (دبیرکل سازمان بدر و از فرماندهان ارشد بسیج مردمی) آشکارا اعلام کرده که جبهه بعدی ما فلوجه است و با این کار از مهم ترین عامل موفقیت یعنی غافلگیر کردن دشمن صرف نظر کرده است تا کسانی که فریب خورده یا وادار به همکاری با داعش شده اند فرصت نجات خود را داشته باشند. جنگ ما فقط با هدف پیروزی نیست بلکه با هدف نجات شهروندان و بازگرداندن آنها به خانه هایشان است.
النوری خاطرنشان کرد: شکست داعش در فلوجه کمر تروریسم را می شکند و با فتح فلوجه نیروهای مشترک عراق می توانند به اغلب مناطق بدون جنگ و فقط با تعقیب و گریز تروریست ها وارد شوند چنان که در عملیات قبلی نیروهای عراقی توانستند از طریق غرب تکریت به ثرثار برسند و 10 هزار کیلومتر را تحت کنترل در آورند.
وی تاکید کرد، بسیج مردمی نقش اصلی و پیشتازانه ای داشته و محروم کردن ارتش و پلیس از نیروهای مردمی باعث خسارت ها و مصائب بیشتر مانند آنچه در رمادی رخ داد، می شود و بسیج مردمی در عملیات بازپس گیری مناطق مختلف از داعش نقش محوری داشته که همین موضوع باعث جنگ روانی و فشار به داعشی ها شده است.
النوری گفت: ما به نیروهای بیشتر نیاز نداریم و نیروهای بسیار خوب و کارآزموده داریم. اسلحه کافی برای مبارزه نیز موجود است و داعشی ها فقط سه نوع اسلحه در اختیار دارند که عبارت است از خودروهای بمب گذاری شده، مین و تک تیراندازها که ما تجربه و توان لازم برای غلبه بر آنها را داریم.
مسوول اطلاع رسانی هیات بسیج مردمی عراق افزود: فلوجه از قبل از سقوط موصل در دست تروریست ها و داعشی ها قرار داشت، و آزادسازی آن زمینه ای برای از هم پاشیدن تروریست ها خواهد بود، و راه رمادی و موصل از فلوجه می گذرد.
هادی العامری، رییس نیروهای بسیج مردمی عراق، در جمع خبرنگاران در منطقه ای میان مرزهای استان صلاح الدین و الانبار گفته بود آزادسازی فلوجه باعث می شود نیروهای عراقی بدون جنگ وارد رمادی شوند.

پربیننده ترین خبرها