دام اخوان المسلمین برای "سیسی" در ژوهانسبورگ؟!

دام اخوان المسلمین برای
دوشنبه 25 خرداد 1394 - 19:18

یک فعال رسانه‌ای مصری با اشاره به لغو سفر سیسی به آفریقای جنوبی به علت ترس از دستگیری در این کشور، گفت: اخوان المسلمین از نرفتن سیسی به ژوهانسبورگ بسیار ناراحت شد.

به  گزارش پایگاه خبری العالم، به نقل از رای الیوم، "عمرو ادیب" فعال رسانه ای مصری گفت: یک دستگاه امنیتی به عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر درباره سفر به آفریقای جنوبی و احتمال بازداشت شدنش، هشدار داده بود.

وی در برنامه "قاهره امروز" از شبکه ماهواره ای "الیوم" تصریح کرد که یک دستگاه امنیتی که از احتمال تعرض به سیسی در سفر به آفریقای جنوبی برای شرکت در نشست اتحادیه اروپا اطلاع داشت، به وی درباره این سفر هشدار داد.

ادیب با اشاره به لغو سفر رئیس جمهور مصر به آفریقای جنوبی، گفت: جماعت اخوان المسلمین که در حال تدارک دامی برای سیسی در ژوهانسبورگ، بزرگ ترین شهر آفریقای جنوب، بودند، از لغو این سفر به شدت ناراحت شدند.

گفته می شود که رئیس جمهور مصر در حالی که قرار بود در نشست اتحادیه آفریقا شرکت کند، از ترس بازداشت شدن به اتهام جنایت جنگی، سفر خود را به آفریقای جنوبی لغو کرد.

این درحالی است که بنا بر برخی اخبار منتشر شده، یک سازمان حقوقی در جنوب آفریقا در تلاش بوده است تا از مقامات این کشور بخواهد سیسی را مانند عمر البشیر رئیس جمهور سودان، به محض حضور در این کشور به اتهام ارتکاب جنایت جنگی بازداشت کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها