تقویت خود اعتمادی مردم عراق در سایه بسیج مردمی

تقویت خود اعتمادی مردم عراق در سایه بسیج مردمی
سه شنبه 26 خرداد 1394 - 11:05

العالم - یکی از فرماندهان بسیج مردمی عراق اعلام کرد : بسیج مردمی اعتماد را به مردم بازگرداند و ثابت کرد که می توانند به خود و توانمندی هایشان اعتماد کنند.

" معین الکاظمی" در گفت و گو با شبکه خبری العالم تاکید کرد: مردم عراق اولین سالگرد صدور فتوای جهاد با داعش را که مرجعیت نجف اشرف صادر کرد ، جشن می گیرند و به پیروزی های خود افتخار می کنند.

وی گفت: داعش ژوئن 2014 شهر موصل را تصرف و به سوی استان های صلاح الدین و دیاله و شهر الرمادی پیشوری کرد و شعار " بغداد ! ما می آئیم " سرمی داد و متأسفانه جهان فقط نظاره گر بود و در این بحبوحه بسیج که شامل نیروهای داوطلب مردمی است ، تشکیل شد و توانست امنیت بغداد را تأمین کند، محاصره شهر آمرلی را بشکند، شهر جرف الصخر را آزاد و مناطق مختلف استان دیاله را از تروریست ها پاکسازی کند.

الکاظمی افزود: پیروزی ها و دستاوردهای بسیج مردمی امید را در مردم بار دیگر زنده کرد و جوانان دسته دسته داوطلبانه به بسیج پیوستند تا داعش را بیش از پیش در میدان جنگ مغلوب کنند.

وی اعلام کرد: عملکرد نیروهای بسیج مردمی به مردم ، دولت و گروه های سیاسی ثابت کرد که این نیروها می توانند نقش بسزائی در شکست دادن و سرکوب داعش ایفاء کنند لذا بسیج مردمی که زیر نظر دولت تشکیل شده است ، باید همچنان به فعالیت خود ادامه بدهد زیرا بخشی از نیروهای مسلح کشور است.

این فرمانده نیروهای بسیج مردمی عراق گفت: نیروهای بسیج مردمی باید از تجهیزات نظامی بیشتری برخوردار شوند و تعداد آنها نیز افزایش یابد و دوره های آموزشی بیشتری برای آنها برگزار شود تا بتوانند بهتر از قبل به حمایت از ملت و کشور و مقدسات خود بپردازند.

الکاظمی افزود: فرماندهی بسیج مردمی هم اکنون نیروهائی را در داخل شهرها به عنوان نیروهای ذخیره تشکیل داده است تا هم در موقع لزوم به پشتیبانی از نیروهای بسیج مردمی در میادین جنگ بپردازند و هم امنیت شهرها را با هماهنگی دیگر نیروهای امنیتی تأمین کنند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره مخالفت برخی رجال سیاسی عراق با بسیج مردمی بیان کرد: افرادی که پیروزی های بسیج مردمی را بی ارزش جلوه می دهند و خود را نمایندگان مردم شهر موصل یا استان الانبار معرفی می کنند ، شکست خوردگان عرصه سیاسی هستند و هیچ پشتوانه مردمی ندارند .

وی تاکید کرد: مردم استان های نینوا و الانبار هم اکنون از چنین افرادی به علت دست سیطره داعش بر این استان ها و آوارگی و قتل هزاران نفر از مردم و تعطیل مراکز آموزشی و بخش های زراعی و اقتصادی ناراضی هستند.

الکاظمی گفت: عشایر، مردم و شورای استان الانبار با ورود نیروهای بسیج مردمی به این استان برای مبارزه با داعش موافقت کردند؛ ولی برخی از احزاب و گروه های سیاسیِ مرتبط با سفارت آمریکا مخالف چنین امری هستند.

وی افزود: تاکنون 2 هزارو 500 نفر از نیروهای بسیج مردمی شهید و 9 هزار نفر دیگر نیز برای آزاد کردن مناطق اشغالی زخمی شده اند. بسیج مردمی تشکیلاتی متعصب و متعلق به قشر خاصی از مردم عراق نیست زیرا بیش از 17 هزار نفر از نیروهای بسیج مردمی سُنی ، بیش از هزار نفر ایزدی و بیش از هزار نفر نیز مسیحی هستند.  

A.D-15-19:26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها