نمایندگان صنعا در ژنو با هیئت هادی مذاکره نمی کنند

نمایندگان صنعا در ژنو با هیئت هادی مذاکره نمی کنند
چهارشنبه 27 خرداد 1394 - 09:19

نمایندگان گروه ها و احزاب یمنی کمی بعد از رسیدن به ژنو برای مشارکت در مذاکرات حل بحران این کشور اعلام کردند که با هیئت "عبد ربه منصور هادی" رییس جمهور مستعفی یمن، مذاکره نخواهند کرد.

"عبدالملک الحجری" یکی از اعضای هیئت صنعا (نمایندگان انصارالله و همپیمانانش) سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار العالم با تاکید بر ضرورت حضور گروههای سیاسی در طرف مقابل خاطرنشان کرد که گروههای سیاسی یمنی، نمایندگان هادی را که از حمله عربستان سعودی به یمن استقبال و در آن مشارکت کرد به رسمیت نمی شناسند.
وی همچنین خواستار مذاکرات مستقیم یمن و عربستان برای پایان دادن به حملات شد.
الحجری تاکید کرد که با انجام مذاکرات مستقیم، سعودی ها خود را ملزم به مذاکره با هیئت یمنی و به رسمیت شناختن آن به عنوان قدرت قانونی می دانند به خصوص که این هیئت بعد از پیروزی های میدانی که در برابر ارتش عربستان سعودی و گروههای تکفیری به دست آورده در ژنو حاضر شده است.
محمد الزبیری دیگر عضو هیئت صنعا نیز گفت: جنبش انصارالله و هم پیمان هایش هرگونه مذاکره با گروه هادی را رد می کنند و خواستار مذاکره با عربستان به عنوان سرکرده ائتلاف تجاوز به یمن هستند.
الزبیری خاطرنشان کرد، ما هرگونه مذاکره با نمایندگان هادی را که فاقد مشروعیت هستند رد می کنیم و با کسانی که با دشمنان ما همدست بوده و دستشان به خون فرزندان ما آلوده است پای میز مذاکره نخواهیم نشست.
 

پربیننده ترین خبرها