عربستانی‌ها به سمت ویکی‌لیکس نروند! + عکس

عربستانی‌ها به سمت ویکی‌لیکس نروند! + عکس
شنبه 30 خرداد 1394 - 21:31

وزارت خارجه عربستان سعودی به شهروندان خود درباره ورود به پایگاه‌های الکترونیکی برای آگاهی از اسناد و اطلاعات افشا شده توسط ویکی‌لیکس هشدار داد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم،‌ به دنبال افشای حدود 70 هزار تلگرام محرمانه مربوط به تماس با سفارتخانه های سعودی در سراسر جهان، توسط سایت افشاگر "ویکی‌لیکس" و تعهد این سایت به انتشار 500 هزار نامه محرمانه دیگر در هفته های آینده، وزارت خارجه عربستان سعودی به جای ارائه توضیح به شهروندانش، به تهدید و هشدار به آنان بسنده کرد.

روسیا الیوم نوشت: وزارت خارجه عربستان سعودی در اولین واکنش به انتشار این اسناد محرمانه مخابره شده از سفارتخانه‌های سعودی در سرتاسر دنیا، شهروندانش را از ورود به هر وبگاه خبری به منظور آگاهی از محتوای اسناد افشا شده برحذر داشت.

وزارت خارجه عربستان سعودی صبح امروز (شنبه) در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی "توییتر" نوشت: «هموطن هوشیار، از ورود به هر سایتی با هدف دستیابی به اسناد یا اطلاعات فاش شده که احتمالا نادرست است و با هدف ضربه زدن به امنیت ملی منتشر شده، پرهیز کن»(!)

روز جمعه 19 ژوئن (29 خرداد)، سایت ویکی‌لیکس اعلام کرد که در ساعت 13 به وقت گرینویچ اسنادی متعلق به وزارت خارجه عربستان سعودی منتشر کرده که شامل تلگراف‌ها و نامه‌های محرمانه سفارتخانه‌های مختلف این کشور در سراسر جهان است.

این اسناد همچنین اسنادی از نهادهای مختلف دیگر از جمله وزارت کشور و اطلاعات عربستان را شامل می‌شود.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه عربستان از شهروندان خود خواسته است هر گونه اسنادی را که "ممکن است جعلی باشد و دشمنان وطن را در تحقق اهدافشان کمک می‌کند"، منتشر نکنند.

صفحه وزارت خارجه عربستان در توییتر

 

پربیننده ترین خبرها