وخامت حال فعال فلسطینی در اعتصاب غذا+فیلم

سه شنبه 2 تير 1394 - 23:12

بیره اشغالی (العالم)- باشگاه اسیران فلسطینی همبستگی خود را با شیخ خضر عدنان عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی که بعد از 50 روز اعتصاب غذا سلامتش به خطر افتاده اعلام کرد و آزادی فوری وی را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار العالم از اراضی اشغالی، حال عمومی شیخ خضر عدنان بعد از 50 روز اعتصاب غذا وارد مرحله خطر شده است مخصوصا که او از دریافت مکمل های تقویتی خودداری می کند  و باشگاه اسیران فلسطینی مسوولیت سلامتی او را به عهده اداره زندان های رژیم صهیونیستی دانست.
هنگامی که بابی ساندز و دوستانش در ارتش جمهوری ایرلند در زندان های انگلیس بدون داروی تقویتی دست به اعتصاب غذا زدند اولین نفرآنها بعد از 49 روز جان باخت، این در حالی است که شیخ خضر عدنان وارد پنجاهمین روز اعتصاب غذای نامحدود خود  شده و حالش رو به وخامت نهاده است.
هر روز دهها نفر در شهرهای کرانه باختری به خاطر شیخ عدنان تظاهرات می کنند اما او اعلام کرده که دست از اعتصاب غذا بر نخواهد داشت تا زمانی که آزاد شود یا به شهادت برسد.
الحمد العوری یکی از اعضای ارشد جنبش جهاد اسلامی در حاشیه یکی از این تظاهرات در بیره اشغالی به خبرنگار العالم گفت: شیخ خضر عدنان داروی تقویتی دریافت نمی کند و این به معنای ورود او به مرحله خطر واقعی است.
اعتصاب فردی در زندان های اشغالگران طبق اعتراف کسانی که سابقه بازداشت دارند مستلزم داشتن اراده ای فولادین است زیرا این تصمیم خطرات زیادی دارد که مهمترین آن انتقال به سلول انفرادی و تلاش زندان بان ها برای شکست دادن فرد با شکنجه، منزوی کردن و یا حتی اجبار به خوردن غذاست.
قدوره فارس رئیس باشگاه اسیران فلسطینی نیز در گفت و گو با خبرنگار العالم گفت که در اعتصاب غذای فردی، شخص می داند که به سمت شهادت پیش می رود و این نوع اعتصاب دشوارترین تجربه یک انسان است.
اما رسیدن به پیروزی از راه دردناکی می گذرد و فقط کسانی آن را درک می کنند که قبل از این درد، شیرینی پیروزی را چشیده باشند.
 

پربیننده ترین خبرها