سندی جدید از ارتباط عربستان با القاعده در لبنان

سندی جدید از ارتباط عربستان با القاعده در لبنان
چهارشنبه 3 تير 1394 - 12:33

سندی که به تازگی ویکیلیکس منتشر کرده، نشان می دهد سرویس امنیت و اطلاعات خارجی لبنان پس از دستگیری 2 عضو القاعده دریافت که نان با عربستان در ارتباط هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سرویس امنیت و اطلاعات خارجی لبنان پس از دستگیری این افراد که شادی المولوی و عبدالملک عبدالسلام نام داشتند، 3 شماره تلفن عربستانی در موبایل عبدالسلام یافت. مدیر کل سرویس امنیت و اطلاعات خارجی لبنان این شماره تلفن ها را توسط یکی از افسران خود به نام "عباس ابراهیم" به سفارت عربستان در بیروت تحویل داد و خواستار تحقیق مسؤولان سفارت درباره هویت صاحبان عربستانی این شماره تلفن ها و احتمال ارتباط آنها با القاعده شد.

عباس ابراهیم نیز پس از تحویل دادن شماره تلفن ها به یکی از اعضای سفارت عربستان نحوه دستگیری شادی المولوی و عبدالملک السلام را برایش تشریح کرد و گفت که این دو نفر با اطلاعات دریافتی از سیا بازداشت شدند.
سفارت عربستان در بیروت با ارسال تلگرافی به وزارت خارجه کشور خود اعلام کرد : سفرای عربستان ، آمریکا و انگلیس در بیروت در همان روز تحویل شماره تلفن های عربستانی اعلام کردند که هیچ اطلاعاتی درباره ارتباط عبدالملک عبدالسلام (تبعه اردن) با القاعده ندارند؛ و هیچ اطلاعاتی را در اختیار سرویس امنیت و اطلاعات خارجی لبنان برای دستگیری وی نگذاشته اند و ادعای این سرویس امنیتی درباره دریافت اطلاعاتی از سیا درباره عبدالسلام دروغ و تهمت است.
روزنامه الاخبار درباره این موضوع نوشت: مساله عجیب این است که سفارت عربستان از نحوۀ مبادله گزارش های اطلاعاتی بین سرویس های امنیتی غرب و لبنان بی خبر است زیرا گزارش های اطلاعاتی از طریق کانال های دیپلماتیک مبادله نمی شود به عنوان مثال نمایندگی دیپلماتیک سفارت آمریکا نمی تواند از اطلاعاتی که بین سیا و سرویسهای امنیتی لبنان مبادله می شود ، آگاه شود .

 

پربیننده ترین خبرها