600 شهروند آلمانی در صفوف داعش در عراق و سوریه

600 شهروند آلمانی در صفوف داعش در عراق و سوریه
جمعه 5 تير 1394 - 09:18

العالم - یک روزنامه آلمانی از پیوستن 600 شهروند آن کشور به گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه پرده برداشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه آلمانی زیودویچه سایتونگ، وزارت کشور آلمان در صدد لغو تابعیت افراط گرایانی است که خاک این کشور را به منظور جنگیدن در صفوف گروههای تروریستی در خاورمیانه ترک کرده اند.

این روزنامه در شماره امروز خود با اشاره به اینکه وزیران کشور در همه 16 ایالت آلمان در حال بررسی این پیشنهاد هستند، نوشت: "توماس دی مایزیر" وزیر کشور آلمان مبتکر این نظریه است و امکان دارد تابعیت افرادی که دارای تابعیت دوگانه اند لغو شود.

براساس آمارها، شمار شهروندان آلمانی که به صفوف گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه پیوسته اند به بیش از 600 نفر می رسد که حدود 180 تن از آنها به آلمان بازگشته اند. دولت آلمان نگران آنست که این افراد با انجام فعالیت های تبلیغاتی در اندیشه جذب پیکارجویان جدید برای پیوستن به تروریست ها و یا برنامه ریزی برای اقدام های خشونت آمیز در خاک آلمان باشند.

وزیر کشور آلمان تلاش می کند تا از ورود افراط گرایانی که به خاورمیانه رفته اند به خاک این کشور جلوگیری کند.

براساس اطلاعات اداره فدرال جنایی آلمان (BKA)، شمار هواداران گروههای تروریستی در آلمان نزدیک به هزارنفر است  که خطر جدی از سوی 200 تن از آنها برای انجام جنایات تروریستی وجود دارد.

حضور هزاران نفر از اتباع کشورهای اروپایی و برخی کشورهای آسیایی در صفوف گروههای تروریستی در سوریه و عراق و نگرانی از تبعات بازگشت این افراد به یکی از دغدغه های واحدهای امنیتی این کشورها تبدیل شده است.

رسانه های انگلیسی در اواخر سال 2013 اعلام کردند: وزارت کشور انگلیس برای جلوگیری از بازگشت پیکارجویان این کشور در سوریه، تابعیت آنها را لغو می کند.

روزنامه انگلیسی ایندیپندت از لغو تابعیت 20 شهروند انگلیسی با تابعیت دوگانه که به گروههای تروریستی پیوسته بودند تنها در سال 2013 خبرداد.

از سوی دیگر، پارلمان تاجیکستان درصدد بررسی طرحی قانونی برای لغو تابعیت افرادی است که مشارکت آنها در کنار گروههای تندور و درگیری ها در هر گوشه ای از جهان اثبات شده باشد.

خبرگزاری نووستی به نقل از "ظریف علی زاده" عضو پارلمان تاجیکستان گزارش داد: لغو تابعیت در مورد همه کسانی که حضورشان در کنار گروههای تندور اثبات شده باشد، فورا اجرا می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها