بررسي نقض حقوق بشر بحرين در ژنو

بررسي نقض حقوق بشر بحرين در ژنو
جمعه 5 تير 1394 - 15:03

العالم - ديده بان حقوق بشر بحرين با همكاري شبكه توسعه سازمان هاي عربي غير دولتي در حاشيه بيست و نهمين نشست شوراي حقوق بشر سازمان ملل در ژنو جلسه اي با عنوان "نقض فاجعه بار حقوق بشر در بحرين" برگزار كرد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم به نقل از سايت جمعيت وفاق ملي اسلامي بحرين، عبدالنبي العكري نماينده دیده بان حقوق بشر بحرین در اين جلسه هشدار داد كه مسئله خطرناك، تداوم سلب تابعيت افرادی است كه در بحرين متولد شده اند. سلب تابعيت مجازاتی است كه در هيچ كشوري در دنيا تاكنون سابقه ندارد.

العكري با اشاره به حوادث زندان مركزي "جو" در شهر منامه از دهم مارس گذشته تاكنون و مجازات دسته جمعي، ضرب و شتم زندانيان، شكنجه و بدرفتاري عليه آنها در طول بيش از دو ماه افزود: جاي تاسف است كه نيروهاي امنيتي و نگهبانان زندان كه بايد از زندانيان محافظت كنند، خودشان به آنها حمله مي كنند.

وي با اشاره به تشديد اقدام های حكومت آل خليفه عليه رهبران سياسي مخالف گفت: اين اقدام عليه شيخ علي سلمان دبيركل جمعيت وفاق ملي اسلامي، جميل كاظم رئيس شوراي اين جمعيت و فاضل عباس و نبيل رجب فعال بارز حقوق بشر روي داده است.

"ايگال باش" كارشناس حقوق بشري در سازمان "پارك دادگاه" انگليس گفت: وزير دادگستري و وزيركشور از خاندان حاكم در بحرين هستند كه بازداشت شدگان را براي محاكمه به دادگاه تحويل مي دهند و تا زماني كه مجريان همان محاكمه گران هستند، استقلالي در دستگاه قضايي اين كشور وجود نخواهد داشت.

وي با اشاره به محدوديت عليه رهبران و فعالان حقوق بشر و سياسي بازداشت شده و برخورداري آنها از وكيل گفت: شيخ علي سلمان تنها 10 دقيقه قبل از جلسه دادگاه توانست با وكلايش صحبت كند و حكم عليه وي و نبيل رجب و زينب الخواجه صرفا به خاطر بيان ديدگاهشان صادر شد و به من اجازه حضور در دادگاه زينب الخواجه داده نشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها