ژاپن مراکز ترک اعتياد به اينترنت ايجاد کرده است

ژاپن مراکز ترک اعتياد به اينترنت ايجاد کرده است
شنبه 6 تير 1394 - 12:30

مصرف بیش از اندازه اینترنت، افراد را به اعتیاد اینترنتی می کشاند بگونه ای که طبق براوردهای انجام شده، بیش از نیم میلیون نوجوان ژاپنی به اینترنت اعتیاد دارند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از مشرق ، مشکل به حدی جدی شده است که دولت ژاپن ، اجرای برنامه ترک اعتیاد اینترنتی را شروع کرده است تا به این مشکل جدی بپردازد. نوجوانانی که بیش از اندازه از اینترنت استفاده می کنند به حدی به آن معتاد می شوند که با مشکل بیخوابی شبانه مواجه می شوند و سبک زندگی آنها به هم می خورد.


در بدترین موارد ابتلای نوجوانان به اینترنت، آنها نمی توانند تکالیف مدرسه را انجام بدهند و درس بخوانند و درنتیجه ترک تحصیل می کنند. در مراکز ترک اعتیاد اینترنت، نوجوانان آموزش می بینند چگونه بر این اعتیاد دیجیتالی خود فائق بیایند.

جوانان و نوجوانان ژاپنی در روز ساعتها با اینترنت سرگرم هستند. خود آنها می گویند این مسئله مشکلی ندارد زیرا اینترنت به بخشی از زندگی آنها تبدیل شده است. اما یکی از مشکلات مسئله دقیقا همین است که همانند اعتیادهای دیگر، در ابتدا مشخص نمی شود این مسئله، مشکل ساز باشد. اما دولت ژاپن تخمین می زند که بیش از نیم میلیون نوجوان و جوان ژاپنی به اینترنت اعتیاد پیدا کرده اند و باید برای درمان آنها چاره اندیشی شود.

روزه اینترنتی یکی از شیوه های مورداستفاده برای ترک اعتیاد اینترنتی است که در آن، افراد مبتلا به اعتیاد اینترنت، کاملا از اینترنت محروم می شوند.

یکی از جوانان ژاپنی که در گذشته روزانه پانزده ساعت با اینترنت سرگرم بود و حالا از این اعتیاد نجات پیدا کرده است، برای ارتقای سطح آگاهی مردم از این مشکل، کتابی نوشته و خطرات این مسئله را تشریح کرده است. فعالان ضداعتیاد اینترنتی در ژاپن می گویند باید به زمان دور بودن از اینترنت توجه ویژه ای داشت و مردم باید به ارتباطهای انسانی توجه داشته باشند. اما این توصیه برای نسلی است که به شدت ارتباطهای بین المللی دارد و با افراد نزدیک به خودش بسیار فاصله دارد.
 

پربیننده ترین خبرها