فرار رئیس جمهور سابق پاکستان به دبی

فرار رئیس جمهور سابق پاکستان به دبی
شنبه 6 تير 1394 - 14:30

"آصف علی زرداری" رئیس جمهور سابق پاکستان، از ترس دستگیر شدن به اتهام اختلاس های چندین میلیارد دلاری، به دبی گریخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالغفار عزیز" مسئول روابط خارجی جماعت اسلامی پاکستان در پیامی بر روی صفحۀ تویتر خود نوشت: پس از بازداشت نزدیک ترینِ معاونانِ آصف علی زرداری و انتشار اخباری درباره اختلاس های چند میلیارد دلاری، وی به همراه خانواده اش به دبی گریختند تا از اتهامات احتمالی در امان باشند.

به نوشتۀ پایگاه اینترنتی "عربی 21" عمران خان رهبر حزب انصاف و بازیکن جهانی سابق کریکت، اتهاماتی سنگین به زرداری وارد کرد و گفت: زرداری گریخت، اما پس از آن که حساب های بانکیش در غرب، از پول مردم فقیر پاکستان پر شد، مردمی که از گرسنگی به خود می پیچند و از گرما می میرند، زیرا از ساده ترین امکانات زندگی بهره مند نیستند.

"ذوالفقار میرزا" وزیر کشور سابق که در دوره ریاست جمهوری زرداری عضو کابنیه سِند بود، در اظهاراتی که به مثابۀ کودتایی سیاسی به شمار می رود، با انتقاد از فرار زرداری، وی را به دست داشتن در فساد و پولشویی متهم کرد و پیگرد او را خواستار شد.

در همین زمینه، کاربرانِ پاکستانیِ تویتر، در پیام های متعدی، بازگرداندن اموال چپاول شده و دستگیری زرداری را از دولت خواستار شدند. 

زرداری در اواخر دهه نود، و زمانی که در کابینۀ همسرش بی نظیر بوتو وزیر بود، به اختلاس های بزرگ متهم شده بود، اما قانون آشتی که در سال 2007 به امضای پرویز مشرف رئیس جمهور پیشین و بی نظیر بوتو رسید، به ابطال همه این اتهامات منجر شد و زمینه بازگشت وی را به حزب بوتو فراهم کرد و پس از نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری، بدون هرگونه تحقیقات قضایی به قدرت رسید. موضوع اختلاس های وی، در دورۀ نخست ریاست جمهوریش نیز مطرح شد اما پس از مدتی متوقف شد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها