آخرین تحولات مذاکرات هسته‌ای در وین

آخرین تحولات مذاکرات هسته‌ای در وین
يکشنبه 7 تير 1394 - 17:54

تیم مذاکره کننده کشورمان در وین با پیشنهاد دیدار طرف های غربی با دانشمندان هسته ای ایران شدیداً مخالفت کرد و پیشنهاد کرد که به جای بازرسی مراکز نظامی ایران از مناطق اطراف این مراکز نمونه برداری شود.

نوید بهروز خبرنگار اعزامی شبکه العالم به وین روز یکشنبه گزارش داد: یکی از مسؤولان اعلام کرد که مذاکرات هسته ای پس از 30 ژوئن نیز ادامه خواهد یافت .
بهروز گفت : محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران عصر امروز پیش از ترک وین با همتایان انگلیسی، آلمانی و اروپائی خود دیدار خواهد کرد .
بهروز اعلام کرد: ظریف عصر امروز به تهران بازمی گردد و روز سه شنبه این هفته برای ادامه مذاکرات هسته ای بار دیگر عازم وین خواهد شد .
بهروز خاطرنشان کرد: آقای ظریف یک روز در تهران خواهد ماند تا درباره آخرین تحولات مذاکرات هسته ای وین رایزنی کند.
بهروز افزود : تیم مذاکره کننده ایرانی پس از اینکه آقای ظریف عازم تهران خواهد شد ، در وین باقی خواهد ماند و احتمالاً وزرای خارجه اروپا نیز برای رایزنی به کشورهای خود بازخواهند گشت .
خبرنگار العالم گفت : بسیاری از اختلافات حل شده است و پیشرفت زیادی در بخش های فنی حاصل شده است ولی مسائل دیدار طرف های غربی با دانشمندان هسته ای ایران و نحوه لغو تحریم ها خصوصاً جدول زمانی لغو تحریم ها و همزمانی آن با پایبندی تهران به تعهداتش همچنان لاینحل باقی مانده است.
بهروز اظهار داشت: ایران جدول زمانی 3 مرحله ای برای لغو تحریم ها پیشنهاد کرده است که این مراحل شامل روز امضای توافقنامه ، پس از اجرایی شدن توافقنامه و سرانجام لغو کامل تحریم ها می شود. 
فدریکا موگرینی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که مذاکرات هسته ای وین در صورت لزوم تمدید خواهد شد و اگر اراده وجود داشته باشد ، دست یابی به توافق هسته ای نهایی امکان پذیر خواهد بود.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها