دیده بان حقوق بشر: بمباران یمن نقض قوانین است

دیده بان حقوق بشر: بمباران یمن نقض قوانین است
چهارشنبه 10 تير 1394 - 10:01

سازمان دیده بان حقوق بشر، حملات هوایی جنگنده های سعودی به یمن را به منزله نقض قوانین جنگی اعلام کرد و تحقیق برای شناسایی عاملان این تجاوزها را خواستار شد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "ساره ويتسونان" مدیر بخش خاورمیانه سازمان دیده بان حقوق بشر، گفت: حملات جنگنده های سعودی به یمن به کشته شدن ده ها نفر از غیرنظامیان که اغلب زن و کودک هستند و تخریب صدها ساختمان در استان صعده در شمال یمن منجر شده است.

ويتسونان با بیان این که حملات عربستان سعودی اوضاع شهروندان را که به غذا، آب و سوخت نیاز دارند، پیچیده تر می کند، از آمریکا خواست که ریاض را برای احترام به قوانین بین المللی تحت فشار قرار دهد.

"اسماعيل ولد الشيخ احمد" فرستاده سازمان ملل متحد به یمن نیز بار دیگر خواهان توقف تجاوزهای عربستان سعودی به یمن و برقراری آتش بس برای ارایه کمک های انسانی شد.

"ولد الشيخ" بعد از دیدار با عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن در ریاض گفت که این سازمان بین المللی، گروه هادی را برای آتش بس تحت فشار قرار می دهد.

وی افزود که رییس جمهور مستعفی یمن (عبد ربه منصور هادی)، برقراری آتش بس را مشروط به عقب نشینی ارتش یمن و کمیته های مردمی از همه مناطق این کشور کرده است.

فرستاده سازمان ملل متحد به یمن بعد از شکست مذاکرات اخیر در ژنو، تماس های خود در منطقه را از سرگرفته است.

پربیننده ترین خبرها