اردوغان به دنبال از سر گیری روابط با صهیونیستها

اردوغان به دنبال از سر گیری روابط با صهیونیستها
چهارشنبه 10 تير 1394 - 15:03

شکست حزب اردوغان در حفظ اغلب کرسیهای پارلمان ترکیه در انتخابات پارلمانی اخیر، آنکارا را برای توسعه روابط با رژیم صهیونیستی به تکاپو واداشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "نداف ایال" تحلیلگر مسائل سیاسی شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: "از آغاز روابط  اسرائیل و ترکیه پرده بر می داریم. هدف این ارتباط پیشرفت مناسبات دوجانبه است که در حمله اسرائیل به کشتی مره مره بسیار سست شده بود."
ایال تأکید کرد: "این روابط همزمان با شکست اردوغان در انتخابات پارلمانی این کشور آغاز شد."
وی افزود: "دوری گلد، محرم اسرارا نتانیاهو و مدیر کل وزارت خارجه اسرائیل در این میان نقش میانجی ایفا می کند. وی با مسؤولان ترکیه در رم نشست محرمانه برگزار کرد."
نداف ایال خاطرنشان کرد: "هدف از این نشست، عادی سازی روابط و بازگشت سفرا است. اردوغان و نتانیاهو پس از انتخابات این تصمیم را اتخاذ کردند."
گزارشگر سیاسی شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: "این روابط بطور محرمانه ادامه دارد. دوری گلد نه تنها مدیر کل وزارت امور خارجه اسرائیل است بلکه محرم اسرار و مورد اعتماد نتانیاهو است."
وی افزود: "وزرای برجسته اسرائیل از جزئیات این دیدار مطلع نیستند. این دیدارها پس از سستی روابط میان دو طرف در پی اقدام اردوغان در محکوم کردن  اقدام ارتش اسرائیل در غزه که آن را کشتار جمعی توصیف کرد شکل گرفت."
این گزارشگر صهیونیست خاطرنشان کرد: "دیداری محرمانه در رم با هدف بهبودی روابط دوجانبه و شاید بازگشت سفرا انجام شد. این دیدار می تواند گام اولیه برای بهبود روابط باشد."
 

پربیننده ترین خبرها