معمای کشته شدن چند اخوانی در پایتخت مصر

معمای کشته شدن چند اخوانی در پایتخت مصر
پنج‌شنبه 11 تير 1394 - 22:32

پس از انتشار بیانیه وزارت کشور مصر در خصوص کشته شدن 7 تروریست در جریان تبادل آتش، گروه اخوان المسلمین نیروهای امنیتی را به کشتن 13 نفر از اعضای خود متهم کرد.

" احمد السیوفی " خبرنگار شبکه العالم روز پنجشنبه از پایتخت مصر گزارش داد، بیانیه وزارت کشور مصر حاکی است که در شهرک 6 اکتبر نیروهای امنیتی با هدف دستگیری چند تروریست به آپارتمانی حمله ور شدند و میان آنان تبادل آتش صورت گرفت که درنتیجه آن، هفت نفر از گروه اخوان المسلمین کشته شدند.

اما اخوان المسلمین تأکید دارد که در این ماجرا 13 نفر کشته شدند، و برخی از آنان قبل از آنکه کشته شوند دستگیر شده بودند و اثر انگشت برخی از آنان هم گرفته شده بود.

خبرنگار العالم با اشاره به تناقض در آمارهای دو طرف درخصوص تعداد و نحوه کشته شدن قربانیان گفت که منبع بی طرفی وجود ندارد که بتوان به آن استناد کرد و هر طرف روایت خود را بیان می کند.

وی اظهار داشت که همه این رویدادها، مسائل را پیچیده می کند و هر گونه تلاش برای دستیابی به راه حل سیاسی درآینده نزدیک دشوار است.

خبرنگار العالم اظهار داشت که برخی از مناطق مانند 6 اکتبر، وبرخی دیگر از مناطق صحنه انفجار بود اما اطلاعاتی درباره کشته شدن افراد به جز مواردی که رسانه ها اعلام کردند، وجود ندارد.

وی به نگرانی اهالی مناطق مختلف از وقوع انفجار در مناطق آنان اشاره کرد و گفت که ایستگاه مترو در میدان التحریر از بیم اقدامات خشونت بار تعطیل شد و اوضاع همچنان متشنج است و به نظر می رسد که این وضعیت تا مدتی ادامه دارد.

از سوی دیگر، بر اساس بیانیه نظامی ارتش مصر، تعداد نظامیان مصری که دیروز در درگیری با گروه های تکفیری در منطقه سینا کشته شدند، 17 نفر بود و گزارش های رسانه ای مبنی براینکه تعداد آنان 70 نفر بوده است، صحت ندارد.

براساس این بیانیه ، 5 نفر از کشته شدگان افسر پلیس بوده اند و گزارش منابع خبری مبنی براینکه، تعداد تلفات نظامیان و نیروهای پلیس مصری از هفتاد نفر تجاوز می کند، نادرست است.

خبرنگار العالم همچنین از وقوع انفجار دریک مرکز امنیتی در شهر اسوان در دورترین نقطه صعید مصر خبر داد.

نیروهای امنیتی مصر عملیات پاکسازی در منطقه 6 اکتبر را بعد از کشته شدن 9 نفر که گمان می رود از اعضای اخوان المسلمین باشند، اجرا کردند.

همچنین بر اثر انفجار دو خودروی بمب گذاری شده مقابل مرکز پلیس در منطقه ششم اکتبر که مرکز پلیس بنی سویف را هدف قرار داد، سه نفر کشته شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها