آمادگی شيعيان و اهل سنت بحرین براي نماز وحدت

آمادگی شيعيان و اهل سنت بحرین براي نماز وحدت
جمعه 12 تير 1394 - 10:55

العالم - پس از اعلام آمادگی شهروندان شيعه و اهل سنت بحرين براي برگزاري نماز جمعه مشترك به منظور تاكيد بر وحدت، نيروهاي امنيتي این کشور مسجد محل برگزاري اين مراسم را بازرسي كردند.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم به نقل از سايت مراه البحرين، نيروهاي امنيتي وزارت كشور بحرين مسجدجامع عالی شيعيان را كه قرار است امروز نماز جمعه مشترک به امامت شیخ ناصر العصفور از روحانیون شیعه درآن برگزار شود، بازرسي كردند.

موسسه آشتی و گفت و گوی مدنی در بحرین به منظور مقابله با اقدام های تروریستی که شیعیان منطقه را هدف قرار داده، طرح برگزاری نماز جمعه مشترک میان پیروان تشیع و اهل تسنن را پیشنهاد کرد.

این موسسه اعلام کرد که نماز جمعه این هفته با حضور پیروان دو مذهب تشیع و تسنن در مسجد جامع عالی برگزار می شود و جمعه آینده نیز چنین نمازی در یکی از مساجد اهل سنت برگزار خواهد شد.

اين درحالي است كه محمد خالد از علماي گروه اخوان المسلمين بحرين به ايده برگزاري مراسم نماز جمعه مشترك بين شيعيان و اهل سنت به شدت حمله كرد.

محمد خالد كه عضو جمعيت تريبون اسلامي (اخوان المسلمين) و نماينده سابق پارلمان بحرين به شمار مي رود، گفت: "بحرين نياز به نماز واحد ندارد بلكه نياز به اجراي حكم خدا در قصاص سران فتنه و تروريسم صفوي دارد".

درهمين حال، محمد الزياني از افسران سابق نيروهاي مسلح بحرين نيز با ايده برگزاري نماز جمعه مشترك اهل سنت و شيعيان در بحرين حمله كرد و گفت: "هرگز پشت سر يك شيعه نماز نمی خوانم. اهمال و بی توجهی به عقايد را بس كنيد".

او در صفحه خود در شبكه اجتماعي توييتر افزود: "بله، نماز خواندن پشت سر السعيد و محمد خالد و محمد الزياني جايز است و پشت سر المرزوق يا مجيد ميلاد يا شيخ عيسي قاسم مجاز نيست."

الزياني افزود: اينها فقهاي ما هستند و از آن شرمنده نيستيم.

انفجار مساجد شیعیان در کویت و عربستان توسط عوامل گروههای تروریستی و وهابی در یکماه گذشته صدها شهید و مجروح به جای گذاشته است.

پربیننده ترین خبرها