رسوایی جدید پلیس آمریکا+فیلم

جمعه 12 تير 1394 - 14:26

العالم - انتشار ویدئوی جدیدی از اقدام خشونت آمیز علیه افراد بازداشتی ، به رسوایی تازه ای برای پلیس فدرال آمریکا تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، دراین ویدئو متهم که به دلیل مستی و کتک زدن کارمند یک فروشگاه بازداشت شده ، به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفته و با خشونت به سمت بازداشتگاه برده می شود.

اوایل سالجاری شهرهای مختلف آمریکا شاهد تظاهرات و اعتراض های گسترده ، به برخورد 'خشن و مرگبار' پلیس با مظنونان، بود.

موارد قتل و رفتار نامناسب با افراد دستگیر شده  به دست ماموران پلیس اخیرا بیشتر مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته و شبکه‌های اجتماعی هم در عمومی کردن این وقایع نقش داشته‌اند.

گزارش رسمی دولت آمریکا که ماه مارس سال گذشته منتشر شده می‌گوید که به طور متوسط ۹۲۸ نفر در سال در اثر تیراندازی ماموران پلیس کشته می‌شوند.

موج جدید تظاهرات سراسری در شهرهای مختلف آمریکا به رفتار پلیس، 24 فروردین ماه گذشته در اعتراض به قتل دو سیاهپوست غیر مسلح دیگر به دست ماموران پلیس شدت گرفت.

یکی از این دو مقتول، والتر اسکات، ۵۰ ساله بود که اواسط فروردین ماه در کارولینای جنوبی توسط پلیس از پشت هدف گلوله قرار گرفت.

قربانی دیگر اریک هریس، ۴۴ ساله بود که توسط یک پلیس ۷۳ ساله هدف قرار گرفت. این افسر پلیس بعد از واقعه گفت قصد شلیک به مظنون را نداشته، بلکه به طور اشتباهی به جای دست بردن به اسلحه الکتریکی شوک دهنده، کلت کمری‌اش را کشیده و بدون مکث شلیک کرده است.

اعتراض‌ها به استفاده بی‌رویه پلیس از زور در آمریکا سابقه طولانی دارد، اما دور جدید این اعتراض ها از هنگام مرگ مایکل براون، نوجوان سیاهپوست اهل فرگوسن شروع شد که سال گذشته توسط یک پلیس سفیدپوست مورد هدف قرار گرفت و کشته شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها