مصادره دو محموله سلاح سعودي در يمن

مصادره دو محموله سلاح سعودي در يمن
شنبه 13 تير 1394 - 14:08

دستگاههاي امنيتي يمن با همكاري كميته هاي مردمي دو خودروي حامل سلاح هاي سعودي براي مزدوران خود و عناصر القاعده را در استانهاي مارب و تعز مصادره كردند.

 

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت یمنی پرس، نیروهای امنیتی و کمیته های مردمی یمن یک خودروی حامل 50 قبضه سلاح تیربار نیمه سنگین و مقادیر زیادی مهمات را در دو راهی الجوف در استان مارب مصادره کردند.
منابع امنیتی یمنی گفتند: این سلاح ها در حال انتقال از استان مارب به شهر ذمار بود و خودرو متعلق به یکی از شخصیت های نزدیک ژنرال علی محسن الاحمر است که رابطه نزدیکی با دولت سعودی دارد.
هواپیماهای نظامی سعودی این خودرو را در طول مسیر پشتیبانی و پاسگاههای نظامی مسیر آن را بمباران می کردند. این خودرو در نتیجه پشتیبانی هوایی توانسته بود از سه پاسگاه عبور کند.
نهادهای امنیتی یمن در استان تعز نیز با همکاری کمیته های مردمی توانستند یک خودروی حامل سلاح را مصادره کنند که عناصر القاعده و اعضای حزب اخوانی الاصلاح طرفدار عربستان در یمن در تلاش برای قاچاق بیش از 20 قبضه سلاح سعودی از نوع "جیتری" بودند و آرم "دو شمشیر و یک نخل" ارتش سعودی روی آنها حک شده بود.

پربیننده ترین خبرها