جنجال بازداشت مجری و میهمان تلویزیون در عربستان !

جنجال بازداشت مجری و میهمان تلویزیون در عربستان !
يکشنبه 14 تير 1394 - 12:34

پخش برنامه تلوزیونی مشهور « فی الصمیم » در عربستان از یکی از شبکه های "روتانا" با روانه شدن مجری و میهمان برنامه به زندان متوقف شد.

به گزارش پایگاه خبری العالم به نقل از روزنامه "القدس العربی" دستور توقف پخش این برنامه را "سلمان بن عبد العزیز" پادشاه عربستان شخصا صادره کرده است، و می توان گفت چنین دستوری در عربستان بسیار نادر و چه بسا بی سابقه است.
شبکه های « روتانا» متعلق به شاهزاده ولید بن طلال یکی از چهره های مهم خانواده سلطنتی عربستان و ثروتمند عرب است.

مجری این برنامه "عبد الله المدیفر" و میهمان هم شیخ "محسن العواجی" بود.

العواجی از افراد مخالف و از تاثیرگذارترین شخصیتها بر افکار عمومی عربستان محسوب می شود.

پایگاههای ارتباط جمعی عربستان دراین خصوص نوشتند، بازداشت العواجی و مجری و تعطیل کردن برنامه به خاطر اظهارات العواجی صورت گرفته است، زیرا او به عبد الله بن عبد العزیز پادشاه قبلی عربستان توهین کرد.
العواجی در آن برنامه گفته بود: دوره تعارفات و تشریفات تمام شده است و با وجود تملق و چاپلوسی اطرافیان عبد الله پادشاه قبلی عربستان در زمان حیاتش، او اکنون در قبرش به تنهایی پاسخگوی مسائل است.

القدس العربی نوشت دستور توقف این برنامه و بازداشت مجری و میهمان ، جنجال گسترده ای در عربستان به راه انداخته است و طرفداران شیخ به شدت عصبانی هستند.

با این همه ، فعال معروف عربستانی « مجتهد » در صفحه تویتر خود درباره این قضیه نوشت: دلیل اصلی بازداشت العواجی و المدیفر، محمد بن نایف ولیعهد با حمایت محمد بن سلمان وزیر دفاع ( و پسر پادشاه) است، و موضوع صدور دستور بازداشت و تعطیلی برنامه از طرف پادشاه هم صوری است.

‌شبکه عربی اطلاعات حقوق بشر بازداشت این دو را محکوم کرد و از مقامات عربستان خواست به اصول و موازین بین المللی مربوط به آزادی بیان و عقیده پایبند باشند.

پربیننده ترین خبرها