قطر از تروریست‌های اسپانیا حمایت مالی می‌کند

قطر از تروریست‌های اسپانیا حمایت مالی می‌کند
يکشنبه 14 تير 1394 - 21:59

یک روزنامه اسپانیایی اعلام کرد، پلیس اسپانیا 6 مرکز سلفی‌ها را که از حمایت مالی چند کشور عربی خصوصاً قطر برخوردار هستند و نشست‌های محرمانه در مغرب برگزار می‌کنند، شناسایی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه الموندو چاپ اسپانیا نوشت: این مراکز سلفی وابسته به تشکل هایی چون حزب آزادیبخش اسلامی، اخوان المسلمین، حزب عدالت و احسان، جنبش تبلیغ و دو جنبش سلفی و صوفی هستند.

این روزنامه اسپانیایی افزود: نیروهای مراکز سلفی در جامعه ای جداگانه زندگی می کنند و مناطق سبته و ملیله را با اوضاع بحرانی مواجه کرده اند و این در حالیست که دولت اسپانیا درپی حملات تروریستی 11 مارس 2011، افزایش فعالیت داعش در بسیاری از کشورهای عربی، ترور گردشگران در تونس و سربریدن یک فرانسوی در هفته گذشته؛ تدابیر امنیتی را تشدید کرده است.

الموندو نوشت: مسئولان وزارت کشور اسپانیا از چند سال پیش فعالیت افراطیون ساکن کاتالونیا را پیگیری می کنند و می گویند که از ده "امام جماعت" افراطی شناسایی شده در سال 2010 شش نفر در کاتالونیا زندگی می کنند.

الموندو افزود: پول های برخی کشورهای عربی خصوصاً قطر باعث به وجود آمدن تروریسم در جهان شده است و تحقیقات دستگاه های امنیتی کاتالونیا نشان می دهد که مراکز سلفی به بهانه آموزش قرآن، پول هایی را مستقیماً از کشورهائی همچون قطر دریافت می کنند.

 مغرب، مرکز جذب تروریست های تکفیری

به نوشته الموندو، مغرب مرکز جذب تروریست ها محسوب می شود و جذب تروریست هم اکنون آسان شده است، زیرا شبکه های اجتماعی به کمک گروه های تروریستی برای جذب نیرو آمده است.

طبق اعلام پلیس اسپانیا، ساکنین کاتالونیا بیش از ساکنین دیگر مناطق، درباره فعالیت سلفی ها به پلیس شکایت می کنند. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها