ورود ارتش سوریه و مقاومت لبنان به شهر الزبدانی+ویدئو

دوشنبه 15 تير 1394 - 12:58

العالم - نیروهای سوریه، با همراهی مقاومت لبنان، وارد شهر الزبدانی در حومه دمشق، شدند؛ شهری که آخرین سنگر گروه های مسلح تروریست در منطقه مرزی سوریه و لبنان به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از سوریه، منابع سوری تاکید کردند عملیات نظامی در این منطقه، در حالی ادامه دارد که ده ها تن از تروریست ها کشته و زخمی شده اند.

این، تازه ترین دستاوردِ مشترکِ ارتش سوریه و مقاومت لبنان است. ورود به شهر الزبدانی در حومه غربی دمشق، پس از پیشروی سریعی صورت گرفت که تسلط کامل بر منطقه الجمعیه در غرب شهر الزبدانی را ممکن ساخت.

در شرق الزبدانی نیز، ارتش سوریه و مقاومت لبنان، در عملیاتی نظامی که از چهار محور آغاز شد، منطقه حی السلطانه را آزاد کردند. در این میان، واحدهای پشتیبانی آتش، ساختمانی سه طبقه را که عناصر تروریست در آن مخفی شده بودند را منهدم کرده و همه عناصر پنهان در آن  را کشتند.

"ثابت محمد" کارشناس نظامی سوری در گفت وگو با خبرنگار شبکه العالم اظهار داشت: یگان های ارتش سوریه، توانستند به صورت سریعی پیشروی کنند، شاید علت این مساله، پشتیبانی بی امان آتش بود و شاید یکی دیگر از دلایل این مساله، محاصره کامل شهر است. در واقع این حمله، در آن واحد از هفت محور صورت گرفت.

بر پایه این گزارش، آزادی منطقه بزرگ قلمون، که در مراحل تکمیل شدن است ، به برقراری امنیت در حومه دمشق و بقاع لبنان کمک خواهد کرد و جلوی پیشروی تکفیری ها در منطقۀ گسترده شده میان مرزهای لبنان و سوریه را خواهد گرفت.

شادی احمد تحلیل گر سیاسی در این خصوص به خبرنگار العالم گفت: پاکسازی منطقه رشته کوه غربی لبنان، بازتاب های بسیار مهم و گسترده ای بر دیگر جبهه ها خواهد داشت، به ویژه جبهه حلب و جبهه جنوب.

جنگ راهبردی الزبدانی، با تثبیت قرارگاه هایی در قلعه التل و سپس جدا کردن الزبدانی به طور کامل از دو منطقه سرغایا و عین حور آغاز شد و این کار به قطع شدن راه های امدادرسانی به این دو منطقه منجر شد. این کار، گسترۀ منطقۀ امن در اطراف جاده بین المللی که دمشق و بیروت را به یکدیگر متصل می کند، دوچندان می کند و رؤیای رژیم صهیونیستی برای ایجاد منطقه حائل از کوه های الحرمون تا کوه های القلمون را به باد می دهد.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، اقدام ارتش سوریه در ایجاد قرارگاه های نظامی در منطقه الجمعیت در غرب الزبدانی در حومه دمشق، از اهمیت ویژه ای برخوردار است به ویژه که این قرارگاه به عنوان نقطۀ آغازی برای عملیات ارتش سوریه به سوی مرکز شهر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بر پایه این گزارش، ارزیابی ها حاکی از آن است که هزار تا هزار و پانصد تن از عناصر مسلح تروریست در منطقه الزبدانی حضور دارند که بسیاری از آنان پس از شکست در جنگ های سابق در رنکوس و عسال الورد به این منطقه فرار کرده بودند.

09:30- 7/6
26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها