نماز وحدت شیعه و سنی در قطیف عربستان برگزارشد

نماز وحدت شیعه و سنی در قطیف عربستان برگزارشد
دوشنبه 15 تير 1394 - 13:48

العالم - شیعیان و سنی ها در یکی از مساجد استان القطیف عربستان سعودی نماز وحدت برگزار کردند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، " محمد العصیمی " نویسنده روزنامه عکاظ چاپ عربستان با انتشار مقاله ای ضمن تمجید از این اقدام نوشت در یکی از مساجد شیعیان استان القطیف نماز مغرب به امامت فرحان الشمری شیخ اهل تسنن و نماز عشاء به امامت لؤی الناصر روحانی شیعیان برگزار شد.

وی افزود، این نماز پاسخ آشکار و قاطعی به تمام تلاش ها و اقداماتی است که در مسیر ایجاد تفرقه در جامعه دنبال می شود و جامعه با جسم و روح به دنبال امامان جماعتی است که این حرکت وحدت بخش را انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد : اقامه این نماز نشانه ای از بیان وحدت میان شیعیان و سنی ها به شمار می رود و با این اقدام جلوی فتنه انگیزی میان آن ها گرفته می شود.

فرحان الشمری و لؤی الناصر اقامه این نماز را واکنش آشکار به همه درخواست ها و تلاش هایی که برای تفرقه افکنی در جامعه و میان شیعیان و سنی ها صورت می گیرد، دانسته و تاکید کردند که آگاهی مردم از اهداف گروههای تروریستی که سعی دارند بین آن ها درگیری ایجاد کنند، باعث ناکامی آن ها شد و جامعه، این امتحان دشوار را پس از انفجارهای تروریستی اخیر در مناطق القدیح و العنود به خوبی پشت سرگذاشتند.  

ساکنان این منطقه معتقدند باید این اقدام در همه مناطق این کشور و همه مساجد کشورهای حاشیه خلیج فارس برای مقابله با فتنه انگیزان صورت گیرد.  

یادآور می شود که پیش از این در کویت نیز مراسم نمازجمعه مشترک بین شهروندان شیعه و اهل سنت با حضور امیر این کشور برگزار شد.

پربیننده ترین خبرها