240 عنصر مسلح در شمال سینا کشته شدند

240 عنصر مسلح در شمال سینا کشته شدند
دوشنبه 15 تير 1394 - 17:32

ارتش مصر اعلام کرد که در درگیری‌های شمال منطقه سینا که از چهارشنبه گذشته آغاز شده و تا کنون ادامه دارد، 241 فرد مسلح کشته شده است.

به گزارش پایگاه خبری العالم، در این مدت درگیری های خشونت آمیز بی سابقه ای در حومه شهر الشیخ زوید در منطقه سینا میان ارتش مصر و شاخه مصری گرهک تروریستی داعش، به وقوع پیوسته و شدت این درگیری ها به حدی بوده که ارتش مصر از هواپیماهای اف 16 علیه افراد مسلح استفاده کرده است.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که سخنگوی رسمی ارتش مصر در صفحه خود بر روی شبکه اجتماعی فیس بوک تصریح کرده است که در درگیری های 5 روز گذشته در منطقه سینا، 241 تروریست به هلاکت رسیده و 4 فرد تحت تعقیب و 29 فرد مظنون بازداشت شده اند.

وی افزود: نیروهای ارتش مصر تا کنون 16 بمب جاسازی شده را خنثی  کرده و 29 خودرو و 28 دستگاه موتور سیکلات متعلق به تروریست ها را منهدم کرده است.

سخنگوی ارتش ارتش مصر پیشتر اعلام کرد که در درگیری های چهارشنبه گذشته در منطقه سینا، 21 سرباز مصری و 100 فرد مسلح کشته شدند. این درحالی است که مقامات امنیتی مصر از کشته شدن شمار بیشتری از نیروهای ارتش در درگیری با تروریست های داعش خبر دادند.

ارتش مصر از دو سال گذشته تا کنون عملیات متعدد گسترده ای در شمال سینا برای پایان دادن به حملات تروریست هایی که نیروهای امنیتی مصر را هدف قرار داده اند، انجام داده است.

انتظار می رود که مصر قانون جنجالی جدید مقابله با تروریسم را در این کشور تصویب کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها