سیسی: قضیه فلسطین از علل اصلی تروریسم است

سیسی: قضیه فلسطین از علل اصلی تروریسم است
سه شنبه 16 تير 1394 - 12:26

رئیس جمهور مصر قضیه فلسطین را از علل اصلی گسترش تروریسم توصیف کرد و گفت که حل این مسئله یکی از مهمترین دلایل و بهانه های گروههای تروریستی برای عضوگیری را از بین می برد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رئیس جمهور مصر حل و فصل قضیه فلسطین را تقویت کننده صلح و ثبات در منطقه توصیف کرد و گفت: حل این مسئله یکی از مهمترین دلایل و بهانه های گروه های تروریستی برای عضوگیری و تقویت خود را از بین می برد.

علاء یوسف سخنگوی رئیس جمهور مصر نیز در گفت و گو با مطبوعات تصریح کرد: این اظهارات عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر در دیدار او با هیاتی از کمیته آمریکایی – یهودی به ریاست استانلی برگمان ایراد شد.

سیسی گفت: حل و فصل قضیه فلسطین بر اساس مراجع بین المللی و طرح صلح عربی باعث ایجاد اوضاع جدیدی می شود و منطقه را از امنیت و ثبات بیشتری برخوردار خواهد کرد.

وی افزود: باید از طریق اعطای تضمین های بین المللی، امید برپایی کشور مستقل به فلسطینی ها داد و مقامات اسرائیل را نیز به برداشتن گامی در راه صلح تشویق کرد.

در همین حال، سامح شکری وزیر خارجه مصر نیز در تایید اظهارات عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور این کشور تاکید کرد: برپایی کشور مستقل فلسطینی و برخوردار از حاکمیت بر تمام اراضی فلسطینی باعث کاهش تنش در منطقه می شود.

شکری تاکید کرد که در نشست خود با کمیته آمریکایی - یهودی به طور مفصل قضیه فلسطین و تلاش های صورت گرفته برای از سرگیری مذاکرات صلح بین تشکیلات خودگردان فلسطین واسرائیل براساس مراجع بین المللی را مورد بررسی قرار داده است تا دو طرف به حل دائمی، عادلانه و فراگیر برسند.

پربیننده ترین خبرها