دلیل گرایش جوانان مغربی به داعش

دلیل گرایش جوانان مغربی به داعش
چهارشنبه 17 تير 1394 - 21:50

بحران پیوستن جوانان مغربی به داعش، مسؤولان این کشور را نگران کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ادامه مهاجرت جوانان مغربی به ویژه از مناطق این کشور برای پیوستن به داعش، سازمان های اطلاعاتی غربی را از تبدیل شدن شهرهای شمالی مغرب به پشت جبهه ای تامین کنندۀ نفر برای داعش، نگران کرد.

به نوشتۀ وبگاه "هسبرس" در حالی که رسانه های مغربی، هنوز از شوک پیوستن یک خانوادۀ کاملِ هفت نفره از منطقه جامع المزواق در تطوان به داعش بیرون نیامده بودند، ناگهان خبر پیوستن سه جوان مغربیِ دیگر از منطقه های طابوله و جبل درسه به پایگاه های داعش، منتشر شد.

منابع آگاه به هسبرس خبر دادند که این سه جوان، دو برادر و یکی از دوستانشان هستند که در کار نقاشی ساختمان مشغول بودند. آن ها، از ابتدای هفته گذشته، سر کار نرفته بودند به همین سبب کارفرمای آنان با تلفن همراه آنان تماس گرفت، اما تلفن های آن ها خاموش بود.

خانواده های این سه نفر، سرانجام خبر دادند فرزندانشان از مرز سوریه و ترکیه در یکی از سنگرهای داعش با آنان تماس گرفتند و به آن ها اطلاع دادند که برای جنگ به داعش پیوسته اند و با توجه به این قصد "جنگ زیر پرچم ابوبکر بغدادی" را دارند و به دنبال راهی برای رفتن به "بهشت" هستند، دیگر به مغرب باز نخواهند گشت.

با پیوستن این سه جوان مغربی، دیگر خانواده های تطوان از خطر فریفته شدن فرزندانشان توسط عوامل جذب جوانان به داعش، بیمناک شدند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها