سركرده القاعده در يمن با الظواهري بيعت كرد

سركرده القاعده در يمن با الظواهري بيعت كرد
جمعه 19 تير 1394 - 11:43

العالم - سركرده گروه تروريستي القاعده با ايمن الظواهري سركرده ارشد گروه القاعده بيعت كرد و از وي خواست تا به "جهاد عليه سركرده كفر جهاني" يعني آمريكا ادامه دهد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم به نقل از روزنامه اينترنتي راي اليوم، قاسم الريمي در يك نوار صوتي كشته شدن ناصر الوحيشي سلف خود در حمله هوايي ماه گذشته يك فروند هواپيماي بدون سرنشين آمريكا به استان حضر موت يمن را گرامي داشت.

او به آمريكا وعده انتقام داد و گفت: "آمريكا ترس خود از مجاهدان را ديگر پنهان نمي كند".

الريمي در پايان خطاب به همه تروريست هاي زنداني در فلسطين، عربستان، مصر، سوريه، يمن و گوانتانامو گفت: "شما را فراموش نكرده ايم و پيمان مي بنديم كه به خواست خدا براي آزادي شما از بند اسارت تلاش كنيم".

ناصر الوحیشی مسئول سابق القاعده در یمن روز سه شنبه، ۲۶ خرداد (۱۶ ژوئن)، به هلاکت رسید و الریمی یکی از فرماندهان میدانی القاعده جانشین او شد.

الوحیشی، متولد ۱۹۷۶، شهروند یمن بود که گفته می‌شود زمانی از همکاران نزدیک اسامه بن لادن، پایه‌گذار شبکه القاعده بود. او بعدا به یمن بازگشت و توسط دولت این کشور دستگیر شد اما در سال ۲۰۰۶ موفق شد از زندان بگریزد.

پس از ادغام شعبه‌های شبکه القاعده در یمن و عربستان در سال ۲۰۰۹، ایمن الظواهری انتصاب الوحیشی به عنوان "امیر القاعده شبه جزیره عربستان" را تایید کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها