حمایت آشکار سفارت آمریکا از همجنس‌گرایان اردن

حمایت آشکار سفارت آمریکا از همجنس‌گرایان اردن
سه شنبه 23 تير 1394 - 14:51

همزمان با حضور سفیر آمریکا در همایش همجنس‌گرایان اردنی، وزارت کشور اردن اعتراف کرد که چارچوب قانون اساسی این کشور، اجازۀ مقابله با فعالیت‌های همجنس‌بازان را نمی‌دهد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این اعتراف زننده وزارت کشور اردن موجی از انتقادهای گزنده و تمسخرآمیز در شبکه های اجتماعی را به همراه داشت.

روزنامه القدس العربی در همین رابطه نوشت: این اعلام نظر وزارت کشور اردن پس از آن صورت گرفت که انتشار عکس یک پسر جوان با پوشش دخترانه در یکی از بزرگ ترین مراکز تجاری امان، پایتخت اردن، با نادیده گرفتن نگاه اطرافیان خود موجی از انتقاد را در این کشور برانگیخت.

اظهارنظر وزارت کشور اردن بیانگر آن است که طرفهای اجرا کننده قانون از صلاحیت کافی برای بازداشت و محاکمه همجنس بازان و جلوگیری از رفتارشان برخوردار نیستند.

به عبارت دیگر در قوانین اردن متهم شدن یک زن به دلیل به تن کردن پوشش مردانه و برعکس آن جایی ندارد و به همین دلیل مقامات انتظامی از تحت پیگرد قرار دادن این پدیده عذر خواستند.

بحث و جدل در اردن در مورد پدیده همجنس بازان به ویژه پس از نشست مشهور علنی آنها با نظارت و سرپرستی الیس ولز، سفیر آمریکا در امان، رو به افزایش گذاشته است. آلیس ولز به اطلاع روزنامه القدس العربی رساند که در یک اقدام شخصی -و نه رسمی- در مراسم همجنس بازان در امان شرکت کرده است.

پس از دیدار یاد شده دهها گزارش داخلی از وجود فروشگاهی در یکی از مراکز تجاری ویژه فروش لباسهای مخصوص همجنس بازان سخن به میان آمد. همین امر باعث شد تا فعالان اسلامگرا با راه اندازی کمپینی خواستار آن شدند که فروشگاه مزبور بسته شود و از فعالیت همجنس بازان جلوگیری به عمل آید.

ناظران سیاسی رشد و توسعه فعالیت های علنی همجنس بازان را نشات گرفته از حمایت های غیر علنی سفارت آمریکا در امان می دانند که آمریکا بر اساس قانون این کشور، آنها را تحت حمایت خود قرار داده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها