واکنش سران اسرائیل به نتیجه مذاکرات وین

واکنش سران اسرائیل به نتیجه مذاکرات وین
سه شنبه 23 تير 1394 - 16:27

سران رژیم صهیونیستی از نتیجه مذاکرات هسته‌ای ایران و قدرت های بزرگ به شدت عصبانی هستند و تفاهم حاصل شده را برای موجودیت خود خطرناک می‌دانند؛ برخی از وزرای صهیونیست نیز این امر را ناشی از شکست سیاست های نتانیاهو توصیف کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با وزیر خارجه هلند مدعی شد: "هنگامی که آنها آماده امضای توافقنامه ای به هر قیمتی می شوند ، چنین نتایجی به دست می آید . اطلاعات اولیه ما نشان می دهد که این توافقنامه اشتباهی تاریخی برای جهان است ."
نتانیاهو خاطرنشان کرد: ایران به زودی صدها میلیارد دلار به دست خواهد آورد. 
"تزیپی لیونی" وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی نیز گفت: "من امروز با سیاست آمریکا به شدت مخالفم .. این توافقنامه هم از لحاظ مواد داشته و نداشته اش توافقنامه ای بد است."
"نفتالی بنت" رئیس حزب خانه یهودی و وزیر آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی نیز اظهار داشت: "روز 14 ژوئیه 2015 قدرتی هسته ای متولد شد . این روز به عنوان روزی سیاه در تاریخ جهان آزاد ثبت خواهد شد."
"یائیر لاپید" رئیس حزب آینده ای هست نیز اعلام کرد: "روز امضای توافقنامه روز بدی برای یهودیان است . ما تصور می کردیم که توافقنامه بدی خواهد بود ولی بدترین توافقنامه است .  دولت آمریکا به اسرائیل توجه نمی کند و فقط به مخالفان توجه می کند."
"یاریو لِوین" وزیر گردشگری رژیم اشغالگر قدس گفت: "این توافقنامه ای بسیار بد است و زمینه را برای دست یابی ایران به زرادخانه بزرگ بمب های اتمی پس از 10 سال و بهبود اقتصادش و حمایت بیش از پیش از تروریسم فراهم می کند." 
"دانی دانون" وزیر علوم رژیم صهیونیستی هم تأکید کرد: "این توافقنامه برای اسرائیل و همه جهان آزاد خطرناک است."
"شِلی یاحیموویچ" عضو فراکسیون کار کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی ) نیز گفت: "توافقنامه خطرناک و مضر ایران واقعیتی انکارناپذیر است، و نتانیاهو در این شرایط به جای رویارویی با آمریکایی ها و صحبت کردن درباره سناریوهای ارعاب و وحشت باید خویشتن دار باشد، و دیدگاه های خود را اصلاح کند و در زمان اجرای توافقنامه به حمایت از منافع اسرائیل بپردازد."

"عوفر شیلح" عضو فراکسیون آینده ای هست نیز اعلام کرد : "توافقنامه قدرت های بزرگ و ایران نگران کننده و بیانگر شکست سریع سیاست نتانیاهو در قبال قضیه هسته ای ایران است ."
شیلح افزود : "سیاست های نتانیاهو باعث شد که اسرائیل نتواند هیأتی را به لوزان یا وین بفرستد و تأثیری در سرنوشت سازترین لحظات مذاکرات داشته باشد ."
رسانه های صهیونیستی نیز از این قافله عقب نماندند به عنوان مثال روزنامه یدیعوت آحارونوت توافقنامه هسته ای ایران و گروه 1 + 5 را توافقنامه تاریخی خواند .
آحارونوت در سایت اینترنتی خود نوشت : "این توافقنامه پیروزی بزرگ برای ایرانی ها و ضربه ای سنگین به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل است ."

پربیننده ترین خبرها