شهر تاریخی تدمر سوریه در آستانه آزادسازی + فیلم

پنج‌شنبه 25 تير 1394 - 10:31

ارتش سوریه در ادامه عملیات در اطراف شهر تاریخی تدمر، به طور کامل بر منطقه المقالع مشرف بر مثلث دمشق، تدمر، حمص و قلعه تاریخی و تپه سیریتل تسلط یافت.

خبرنگار شبکه خبری العالم در شهر حمص گزارش داد: ارتش در حال پیشروی در اطراف شهر تدمر است و نبرد با گروه تروریستی داعش در شهر شدت یافته است.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون آتشبارهای ارتش سوریه بر قلعه تاریخی و تپه سیریتل واقع در حومه شهر تدمر تسلط دارند.
یک افسر میدانی سوریه به خبرنگار العالم گفت: ارتش سوریه از دو محور از جاده باغ های شرقی و غربی پیشروی کرده و بیشتر تروریستهای مستقر در مزارع این منطقه کشته شده اند و ما هم اکنون در کوههای غربی شهر تدمر و جاده ارتباطی حمص و تدمر یعنی برج السیریاتیل و قلعه و در فاصله 2 تا 3 کیلومتری شهر تدمر قرار داریم .
از زمان آغاز عملیات آزاد سازی تدمر و پیشروی ارتش سوریه، گروههای مسلح سعی دارند تا با نفوذ به جاده بین المللی حمص تدمر و کارگذاشتن مواد منفجره، مردم و رهگذران را هدف قرار دهند و همچنین  راههای امدادرسانی ارتش سوریه را قطع کنند اما واحدهای مهندسی ارتش همه روزه با بررسی وضعیت منطقه، مواد منفجره کار گذاشته شده را خنثی می کنند.
خبرنگار العالم همچنین گزارش داد: نیروی هوایی سوریه گروهی از افراد مسلح را که در حال رفت و آمد در اطراف مدرسه السیاقه تدمر بودند، هدف قرار داد که در نتیجه آن شماری از عناصر مسلح داعش کشته شدند.
یکی از فرماندهان حاضر در صحنه عملیات به خبرنگار العالم گفت: عملیات نظامی با همراهی تمامی نیروهای انتظامی و کمیته های مردمی و توپخانه و نیروی هوایی ارتش انجام گرفت و تمامی مزارع غربی و شرقی آزاد شد.

وی افزود: منطقه ای که اکنون در آن قرار داریم سلسله کوههای واقع در غرب شهر تدمر است. ارتش سوریه با تسلط بر مناطق و تپه های الحاکمه شهر تدمر، خود را برای آزاد سازی این شهر آماده می کند.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: ارتش سوریه در پستی بلندی های مختلف صحرای تدمر در حال نبرد مستمر و پیچیده با گروه های مسلح است و با وجود تپه های متعدد و کوهها که به لانه های مستحکمی برای عناصر داعش تبدیل شده اند، اهداف موردنظر خود را در این منطقه با دقت بسیار مورد اصابت قرار می دهد.

پربیننده ترین خبرها