چرا اسراییل از توافق هسته‌ای عصبانی است؟

چرا اسراییل از توافق هسته‌ای عصبانی است؟
پنج‌شنبه 25 تير 1394 - 18:39

فلسطین اشغالی، العالم – پس از حصول توافق هسته‌ای، مقامات رژیم صهیونیستی مواضع تند و متشنجی اتخاذ و با خشم و تاسف شدید با آن برخورد کردند، در حالی که در اراضی فلسطینی از این توافق بسیار استقبال شد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار شبکه خبری العالم، فلسطینی ها به دلیل تاثیر مثبتی که این توافق برای آنها خواهد داشت مانند مردم ایران خوشحال شدند اما صهیونیست ها با اندوه و تاسف از آن یاد کردند و اعضای راست گرای کابینه رژیم صهیونیستی زبان به انتقاد شدید گشوده و این توافق را تهدیدی برای خود تلقی کردند.

این عده با مخاطب قرار دادن کشورهای عربی، و در تلاش برای ایجاد شکاف بین جهان عرب با ایران، به آنها درباره خطرات این توافق هشدار دادند.

توافق هسته ای؛ پایان حیات سیاسی اسراییل در سطح بین المللی
علاء الریماوی کارشناس امور اسراییل در گفت و گو با العالم خاطرنشان کرد: این توافق نشانگر پایان حیات سیاسی رژیم اشغالگر از نظر راهبرد و تاثیر در سطح بین المللی است و این رژیم باید بپذیرد که نقش آمریکا در منطقه رو به کاهش است.

منابعی از داخل رژیم صهیونیستی تاکید می کنند که ادارات سیاسی و امنیتی دست اندرکار مطالعه و بررسی نسخه کامل توافق هسته ای، اذعان دارند که تهران با دیپلمات های مجرب و دیپلماسی هوشمندانه خود برنده اصلی این توافق است.

فایز عباس کارشناس امور اسراییل گفت: این رژیم که طی سالهای اخیر در تلاش بود بین ایران و کشورهای غربی فاصله بیندازد و برای نابود کردن اقتصاد ایران به دنبال ایجاد تحریم ها بود هم اکنون و به دنبال  توافق هسته ای دچار مشکل بزرگی شده است.

ناظران معتقدند زمان به عقب بازنمی گردد و تل آویو باید واقعیت جدید را قبول کند همانگونه که قدرت های بزرگ قدرت هسته ای ایران را به رسمیت شناخته اند.

پربیننده ترین خبرها