آیت الله سیستانی: مرزها را به روی داعش ببندید

آیت الله سیستانی: مرزها را به روی داعش ببندید
شنبه 27 تير 1394 - 13:59

آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق از کشورهای همسایۀ خواست مرزهای خود را به روی داعشی ها ببندند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ایندیپندنت" روز شنبه اعلام کرد آیت الله سیستانی در گفتگویی نادر با این روزنامه انگلیسی از کشورهای همسایه خواست با کنترل مرزهای خود، مانع از پیوستن افراد به داعش در عراق شوند.

آیت الله سیستانی افزود: برخی از کشورها اهمیت نمی دهند که عناصر (داعش) از مرزهایشان عبور کنند، و در قبال این مساله نگران نیستند و جلوی آن را نمی گیرند. به نوشته ایندیپندنت، با وجود اینکه آیت الله سیستانی به صورت مشخص به نام هیچ کشورری اشاره نکرد، احتمالا منظور او ترکیه است.

مرجع تقلید شیعیان عراق در این گفت وگو از کشورهای غربی خواست، برای مبارزه با داعش سلاح های بیشتری در اختیار دولت عراق قرار دهند.

روزنامه ایندیپندنت، آیت الله سیستانی را مرجع تقلیدی توصیف کرد که هیچگاه در اماکن عمومی سخنرانی نمی کند، و از قدرتی فراتر از نخست وزیر در عراق برخوردار است.

این روزنامه با استناد به فتوای جهاد آیت الله سیستانی و داوطلب شدن 50 هزار تن از شیعیان عراق برای جنگ، این موضوع را نشانه تاثیرگذار بودن نقش مراجع شیعه در مقایسه با مسؤولان سیاسی این کشور دانست.

ایندیپندنت در ادامه به نقل از "الکربلائی" سخنگوی آیت الله سیستانی، بسیج مردمی را نیرویی فراطایفه ای توصیف کرد که علاوه بر شیعیان و سنی ها؛ مسیحیان و ایزدی ها نیز در آن حضور دارند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها